Alliance Group har erhållit konkurrensgodkännande i Ryssland och Tyskland

Lambros Overseas S.A., OJSC Alliance Group och Alliance Oil Company Ltd., 2 december 2013, klockan 08:00

För omedelbart offentliggörande

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS ELLER OFFENTLIGGÖRAS I AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, NYA ZEELAND ELLER SYDAFRIKA. TRANSAKTIONEN OMFATTAR INTE PERSONER I DESSA JURISDIKTIONER ELLER NÅGON ANNANSTANS DÄR DERAS DELTAGANDE FÖRUTSÄTTER YTTERLIGARE ERBJUDANDEHANDLINGAR, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.

Alliance Group har erhållit konkurrensgodkännande i Ryssland och Tyskland

Lambros Overseas S.A. och OJSC Alliance Group (tillsammans, "Alliance Group") potentiella förvärv av Alliance Oil Company genom amalgamation är som tidigare meddelat, bland annat, villkorad av godkännande från konkurrensmyndigheter i Ryssland, Tyskland och Cypern. Styrelsen i Alliance Group meddelar idag att konkurrensgodkännanden avseende transaktionen har erhållits i Ryssland och Tyskland. Processen i Cypern fortskrider som planerat och Alliance Group väntar beslut från den cypriotiska konkurrensmyndigheten denna vecka.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Alliance Group

Magomed A. Galaev, Rådgivare till VD                                                                          Tel: +7 495-212-2288

Andrei Roumyantsev, Chef över PR-avdelningen                                      Tel. +7 495-745-5810

Morgan Stanley

Gergely Voros, Managing Director                                                                                Tel: +7 495 287-2280
E-mail: Gergely.Voros@morganstanley.com

Adrian Doyle, Managing Director                                                                                  Tel: +44 20 7425-7491
E-mail: Adrian.Doyle@morganstanley.com

Alliance Oil

Eric Forss, Ordförande                                                                                                Tel.: +46 8 611 49 90

- SLUT -