Sista dag för handel i Alliance Oils depåbevis på NASDAQ OMX Stockholm blir den 16 december

Den extra bolagsstämman fattade den 2 december 2013 beslut om att godkänna Alliance Groups förvärv av Alliance Oil Company genom amalgamation. Med anledning av bolagsstämmans beslut har Alliance Oil ansökt om att bolagets svenska depåbevis representerande stamaktier och preferensaktier (”Depåbevis”) ska avnoteras från NASDAQ OMX Stockholm. NASDAQ OMX Stockholm har beslutat att sista dag för handel i Alliance Oils Depåbevis blir den 16 december 2013.

Tidpunkt för betalning av kontantvederlaget för amalgamationen kommer att offentliggöras senare denna vecka.

För ytterligare information:

Arsen Idrisov, VD, Alliance Oil Company Ltd., tel. +7 (495) 777 18 08

Eric Forss, Styrelseordförande, Alliance Oil Company Ltd., tel. (08) 611 49 90

Besök även: www.allianceoilco.com

Alliance Oil Company Ltd är ett ledande självständigt olje- och gasföretag med en vertikalt integrerad verksamhet i Ryssland och Kazakstan. Alliance Oil Company har idag omfattande olje- och gasreserver och downstreamverksamhet som inkluderar raffinaderiet i Khabarovsk och ett ledande nätverk av bensinstationer och oljeproduktsdepåer i ryska Fjärran Östern. Bolagets depåbevis handlas på NASDAQ OMX Nordic under symbolen AOIL.

AOIL_2013_12_04_sve.pdf