Danish Crown annoncerer ledelsesændring

Bestyrelsen for Danish Crown har indgået en aftale om, at Group Executive Vice President Flemming N. Enevoldsen fratræder sin stilling dags dato efter gensidig aftale.

Randers 30. marts 2016, 2016-03-30 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Baggrunden for fratrædelsen er uenighed om den fremtidige strategi vedr. Tulip Ltd. UK, hvor Danish Crown indtager en for koncernen strategisk vigtig position med betydelig afsætning til en række førende britiske detailkæder.

Danish Crowns bestyrelse understreger, at koncernen stadig har stor tiltro til og føler sig dybt forpligtet overfor det britiske marked og de i alt 5900 medarbejdere, Danish Crown har på sine 15 produktionsfaciliteter i Storbritannien. Tulip Ltd. UK omsatte i seneste regnskabsår for 11,7 mia. kr. Der forventes fortsat en betydelig, positiv indtjening for Tulip Ltd. UK i indeværende regnskabsår.

Danish Crown vil straks starte rekrutteringen af en ny Group Executive Vice President til at tage strategisk ansvar for Tulip UK samt en række andre datterselskaber. Indtil dette sker, rapporterer den britiske organisation direkte til Group CEO Jais Valeur.

Yderligere oplysninger:
         Pressechef Jens Hansen, 89191431