Kommuniké från årsstämma i AdCityMedia

Årsstämma har hållits i A City Media AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget"), listat på Nasdaq First North Stockholm, den 24 maj 2016. Vid årsstämman fastställdes resultat- och balansräkning samt avstämningsdag för utdelning och styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2015.

Utdelning
Styrelsen beslutade om att utdelning med 2,25 kronor per aktie lämnas för räkenskapsåret 2015. Av till årsstämmans förfogande stående medel kommer således totalt 3 292 022,25 kronor delas ut till aktieägarna. Avstämningsdag för den beslutade utdelningen är 2016-05-26 och utbetalningsdag för utdelningen är 2016-05-31.

Arvode
Bolaget beslutade att inget arvode utgår till styrelsen eller för utskottsarbete. Till revisorn beslutades att arvode utgår enligt löpande räkning.

Styrelse
Som styrelseordförande beslutades omval av Patrik Mellin. Till ledamöter beslutades omval av Anders Axelsson, Oskar Lindström, Jan Litborn, Johan Fellenius och Michael Silfverberg.

Revisorer
Ny revisor valdes på stämman. Niklas Kullberg avgick som revisor och Kerstin Sundberg från Deloitte valdes till ny revisor.

Samtliga besluten var enhälliga. Stämmoprotokollet kommer att hållas tillgängligt på Bolagets hemsida så snart detta är justerat.

Stockholm 2016-05-25

För mer information:
Anders Axelsson, VD
anders.a@adcitymedia.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Ad City Media Kommunike fran arsstamma.pdf

Kort om Bolaget:
AdCityMedia är verksamt inom mediabranschen och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital utomhusreklam i storformat. Bolagets reklamytor finns fördelade på över 260 städer/orter i Sverige och erbjuder bolag en möjlighet att få en bred exponering av sina marknadsföringskampanjer. Under 2016 har bolaget breddat sin produktportfölj till att nu innefatta media, digital signage, production och creative. AdCityMedias breda utbud har medfört att Bolaget förmedlat reklamytor åt ett stort antal multinationella koncerner. För mer information, vänligen besök Bolagets hemsida www.adcitymedia.com. AdCityMedias aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North.

Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

Ad City Media Kommunike fran arsstamma.pdf