Mangolds Head of Structured Investments

Henrik Sundberg avslutar sin anställning hos Mangold Fondkommission AB ("Mangold" eller "Bolaget") som Head of Structured Investments. Han slutar i augusti 2016 efter drygt 6 år i Bolaget.

Mangold har inlett en process för att hitta en efterträdare.

Stockholm, 2016-05-26

Per-Anders Tammerlöv
Verkställande Direktör

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Mangold Pressrelease 2016-05-26.pdf

Om Mangold
Mangold är en oberoende fondkommissionär som erbjuder moderna finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Bolaget bedriver i dagsläget verksamhet inom sex affärsområden; i) Corporate Finance, ii) Emissionstjänster, iii) Market Making, iv) Pension- och Kapitalrådgivning, v) Strukturerade Investeringar samt vi) Värdepappershandel. Mangold står under Finansinspektionens tillsyn och bedriver värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Mangold är medlem på NASDAQ Stockholm, AktieTorget och Nordic Growth Market samt derivatmedlem på NASDAQ Stockholm. Bolaget är även clearingmedlem och emissionsinstitut hos Euroclear Sweden. Vidare är Mangold medlem i branschorganisationerna SwedSec Licensiering AB och Svenska Fondhandlareföreningen. Mangold är noterat på NASDAQ First North Premier och handlas med kortnamnet MANG. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser (08-4638000, www.penser.se) och Pareto Securities är likviditetsgarant.

Mangold_Pressrelease_2016-05-26.pdf