MUUTOKSIA JOHTORYHMÄÄN

BIOTIE THERAPIES OYJ                     PÖRSSITIEDOTE 29.6.2016 klo 9.15

MUUTOKSIA JOHTORYHMÄÄN

Biotie Therapies Oyj:n ("Biotie", "Yhtiö") toimitusjohtaja Timo Veromaa, talousjohtaja David Cook ja lääkekehitysjohtaja Stephen Bandak jättävät Yhtiön 30.6.2016 mennessä.

Biotien hallitus on nimennyt lääketieteen tohtori Antero Kallion Yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi ja Kristian Rantalan uudeksi talousjohtajaksi 1.7.2016 lukien. Tällä hetkellä Antero Kallio vastaa Biotien Turun toimipisteen toiminnoista ja Kristian Rantala toimii konsernin Suomen taloustoiminnoista vastaavana johtajana. Lääkekehitysjohtajan tehtävät jaetaan Yhtiön tutkimus- ja tuotekehitysryhmään kuuluvien työntekijöiden sekä Acorda Therapeuticsin väliaikaisen lääkekehitysjohtajan lääketieteen tohtori (M.D.) Burkard Blankin kesken.

Timo Veromaa nimitettiin Biotien toimitusjohtajaksi vuonna 2005. Hän on johtanut Yhtiötä useissa keskeisissä järjestelyissä, kuten rahoitusjärjestelyissä, vuonna 2011 toteutetussa yrityskaupassa, jossa Biotie hankki Synosia Therapeutics Holding AG:n, sekä Biotien listautuessa Yhdysvaltain pörssiin (IPO) vuonna 2015.

"Kiitämme Timoa hänen asiantuntemuksestaan sekä omistautumisestaan ja sitoutumisestaan Biotiehen johtaessaan Yhtiötä yli vuosikymmenen ajan. Timo, David ja Stephen ovat olleet Yhtiössä keskeisessä asemassa viime vuosien aikana, erityisesti vuonna 2015 tapahtuneen listautumisen Yhdysvaltain pörssiin sekä rahoitusjärjestelyn yhteydessä. Toivotamme Timolle, Davidille ja Stephenille menestystä heidän tulevissa haasteissaan", Biotien hallituksen puheenjohtaja Ron Cohen toteaa.

Turku, 29.6.2016

HALLITUS

Lisätietoja antaa:
Virve Nurmi, Biotie Therapies Oyj
Puh. +358 (0)2 274 8900, sähköposti: virve.nurmi@biotie.com

JAKELU:
www.biotie.com

TIETOA BIOTIESTÄ:

Biotie on biofarmasia-alan yhtiö, joka kehittää lääkkeitä erityisesti rappeuttaviin hermosairauksiin ja psykiatrisiin häiriöihin. Biotien lääkekehitystyö on tuonut markkinoille alkoholiriippuvuuden hoitoon tarkoitetun Selincron (nalmefeeni), joka sai EU-myyntiluvan vuonna 2013 ja jota Biotien lisenssikumppani H. Lundbeck A/S tuo parhaillaan markkinoille Euroopassa. Kehitysvaiheen hankkeita ovat Parkinsonin tautiin tarkoitettu totsadenantti, joka on siirtymässä Faasiin 3, ja lisäksi Faasissa 2 on kaksi lääkekandidaattia, jotka on tarkoitettu kognitiivisten häiriöiden, mm. Parkinsonin tautiin liittyvän dementian sekä harvinaisen arpeuttavan maksasairauden (PSC) hoitoon.

Katso lisätietoja osoitteesta www.biotie.com.

HUG#2023790