AdCityMedia erhåller digital signage order om 1,6 MSEK

A City Media AB ("AdCityMedia" eller "Bolaget") erhåller en digital signage-order från en internationell retail kedja. Affären innefattar en helhetslösning avseende digital kommunikation i "point of sales" ögonblicket (POS) i butik. Värdet av ordern uppgår till cirka 1,6 MSEK och intäkterna förväntantas inkomma under tredje kvartalet 2016.

Detta är en mycket viktig affär för AdCityMedias affärsområde digital signage då det banar väg för en helt ny affär avseende mindre skärmar 10" & 22" som tidigare varit så kallade manuellt uppdaterade fotoramar och som nu i realtid visar full HD utan dator. Tillsätt bara ström så kopplar skärmarna som är utrustade med IoT-uppkoppling (internet of things) upp sig mot bokningssystemet, kommenterar Anders Axelsson, VD på AdCityMedia.

Stockholm  2016-07-06

För mer information:
Anders Axelsson, Verkställande direktör
anders.a@adcitymedia.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
AdCityMedia Pressrelease 2016-07-06.pdf

Information
Denna information är sådan information som A City Media AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 juli 2016 kl. 13.30 CET.

Kort om Bolaget:
AdCityMedia är verksamt inom mediabranschen och är idag ledande i Sverige inom segmentet digital utomhusreklam i storformat. Bolagets reklamytor finns fördelade på över 260 städer/orter i Sverige och erbjuder bolag en möjlighet att få en bred exponering av sina marknadsföringskampanjer. AdCityMedias breda utbud har medfört att Bolaget förmedlat reklamytor åt ett stort antal multinationella koncerner. För mer information, vänligen besök Bolagets hemsida www.adcitymedia.com. AdCityMedias aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North. Mangold Fondkommission AB, tel: +46 8 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

AdCityMedia_Pressrelease_2016-07-06.pdf