Fellow Finance Oyj toteuttaa suunnatun maksuttoman osakeannin johdon kannustinpalkkion maksamiseksi

Fellow Finance Oyj (”Fellow Finance” tai ”Yhtiö”) toteuttaa suunnatun maksuttoman osakeannin johdon kannustinpalkkion maksamiseksi.

Fellow Finance Oyj:n hallitus on kokouksessaan 29.10.2018 päättänyt yhtiön osakkeenomistajien yksimielisellä päätöksellä 7.9.2018 annetun valtuutuksen nojalla toteuttaa suunnatun maksuttoman osakeannin johdon kannustinpalkkion maksamiseksi. Palkkio perustuu Yhtiön johtoryhmän jäsenen kannustinjärjestelmään, jonka perusteella johtoryhmän jäsenellä on oikeus kannustinpalkkioon Yhtiön listautumisen yhteydessä. Yhtiö listautui Nasdaq Helsingin First North Finland markkinapaikalle 10.10.2018.

Osakeannissa annetaan kannustinpalkkioon oikeutetulle Yhtiön johtoryhmän jäsenelle vastikkeetta 11 000 kappaletta Yhtiön uusia osakkeita kannustinjärjestelmän ehtojen mukaisesti. Annettavat osakkeet on tarkoitus rekisteröidä kaupparekisteriin ja ottaa kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingin First North Finland markkinapaikalle.

Lisätietoja antaa

Jouni Hintikka, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj
jouni.hintikka@fellowfinance.fi
p. +358 40 585 5009

Hyväksytty neuvonantaja:
Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Fellow Finance Oyj

Fellow Finance on vuonna 2013 perustettu ja vuonna 2014 toimintansa aloittanut kansainvälisesti toimiva, kasvuhakuinen joukkorahoituspalveluita tarjoava fintech-konserni. Konsernin muodostavat emoyhtiö Fellow Finance Oyj ja sen täysin omistamat tytäryhtiöt Lainaamo Oy, P2P Sverige AB ja Fellow Finance Sp. z.o.o.

Yhtiö on erikoistunut tarjoamaan joukkorahoitusalustallaan perinteiselle pankkirahoitukselle vaihtoehtoisia rahoitus- ja sijoitusratkaisuja yksityishenkilöille ja yrityksille. Yhtiön liiketoiminnan kannalta keskeisin sen tarjoamista palveluista on Yhtiön ylläpitämä Pohjoismaiden johtava1 lainamuotoinen joukkorahoitus- ja vertaislaina-alusta.

1Välitetyn rahoituksen määrällä mitattuna 4.9.2018. Lähde: Altfi Data (tiedot haettu 4.9.2018)