FIT Biotech Oy: Muutoksia FIT Biotechin hallituksessa

FIT Biotech Oy
Yhtiötiedote 7.1.2019 kello 9.55 EET

Muutoksia FIT Biotechin hallituksessa

FIT Biotech Oy:n ("FIT Biotech", FITBIO: FN Finland) hallituksen puheenjohtaja, tohtori Chitra Bharucha eroaa FIT Biotechin hallituksesta terveydellisistä syistä. Bharucha on ollut FIT Biotechin hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2018 alkaen ja jäsenenä vuodesta 2016 alkaen.

Chitra Bharucha kommentoi: "FIT Biotechilla on patentoitu, ainutlaatuinen teknologia, josta hyötyvät useista vakavista sairauksista kärsivät potilaat ja olen pettynyt, että joudun jättämään yhtiön tässä vaiheessa. Toivotan FIT Biotechille paljon menestystä lääkeaihioiden kaupallistamisessa."

FIT Biotechin hallitus valitsee uuden puheenjohtajan keskuudestaan kokouksessaan 10.1.2019.

FIT Biotech Oy

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Erkki Pekkarinen
Puhelin +358 44 027 0080
Sähköposti: erkki.pekkarinen@fitbiotech.com

Hyväksytty Neuvonantaja: Aalto Capital Partners Oy, puh. +358 40 587 7000

FIT Biotech Oy lyhyesti

FIT Biotech on vuonna 1995 perustettu bioteknologiayhtiö, joka kehittää ja lisensoi patentoimaansa GTU® (Gene Transport Unit) -vektoriteknologiaa uuden sukupolven lääkehoitoihin. GTU® on geenien kuljetusteknologia, joka ratkaisee merkittävän lääketieteellisen haasteen geeniterapian ja DNA-rokotteiden käytettävyydessä.

FIT Biotech soveltaa GTU®-teknologiaa tällä hetkellä kehitysprojekteissaan, jotka ovat geeniterapia, geenirokotteet ja tutkimusyhteistyö. Esimerkkeinä sovellusalueista ovat syöpä (geeniterapia) ja tartuntataudit, kuten HIV.

FIT Biotechin K-osakkeet ovat listattuna Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Finland -markkinapaikalla.

JAKELU:

www.fitbiotech.com