Doro presenterar delårsrapport för januari-mars 2019 via audiocast och telefonkonferens

Malmö den 16 april 2019

Doros delårsrapport för perioden januari – mars 2019 kommer att publiceras fredagen den 3 maj klockan 08.00 CET.

Klockan 09.00 CET samma dag inbjuds analytiker, investerare och media till en audiocast av rapporten. Audiocasten och presentationsmaterialet nås via webben https://edge.media-server.com/m6/p/qfih5y7d

Presentationen kan också följas via en telefonkonferens på nedan angivna telefonnummer.
Vänligen ring in cirka fem minuter före utsatt starttid så att konferensen kan börja i tid.

Efter presentationen ges konferensdeltagarna möjlighet att ställa frågor till Doros VD och koncernchef Robert Puskaric och Doros CFO Carl-Johan Zetterberg Boudrie.

Nummer till telefonkonferensen:
Sverige +46 8 505 583 52
Storbritannien +44 333 300 9272
Frankrike +33 1 7075 0718
USA +1 646 722 4902

For more information, please contact:
Robert Puskaric, President and CEO Doro Group, +46 (0)70 519 34 07
Carl-Johan Zetterberg Boudrie, CFO Doro Group, +46 (0)70 335 84 49
ir@doro.com

Om Doro
Doro AB utvecklar telekomprodukter och tjänster för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv. Förutom positionen som global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer - erbjuder Doro även en bred portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar. Dessa smarta lösningar är skräddarsydda för seniorers och funktionshindrades specifika behov, bidrar även till att koppla ihop generationer digitalt och skapa en trygg och självständig tillvaro i det egna hemmet. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2018 uppgick nettoomsättningen till 1 906 miljoner kronor (186 miljoner euro). Besök Doro på www.doro.se eller www.facebook.com/dorosverige.

Inbjudan_Q1_2019