Doro utser Carl-Johan Zetterberg Boudrie till ny VD och koncernchef

Malmö den 13 maj, 2019

Doro utser Carl-Johan Zetterberg Boudrie till ny VD och koncernchef

Styrelsen i Doro har utsett Carl-Johan Zetterberg Boudrie till VD och koncernchef med omedelbar verkan. Han ersätter därmed Robert Puskaric som för närvarande innehar denna position.

Vi är glada att kunna presentera Carl-Johan som ny VD och koncernchef. Carl-Johan har i sin roll som Vice President Doro Care och därefter Chief Financial Officer en gedigen kunskap och erfarenhet om företaget och dess marknad. Jag och styrelsen är övertygade om att Carl-Johan har rätt förutsättningar för att på ett framgångsrikt sätt kunna leda och utveckla bolaget vidare. Jag vill även tacka Robert Puskaric för sin tid i bolaget och hans arbete med att vidareutveckla Doro till en ledare inom produkter och teknikorienterade tjänster för seniorer”, säger Lennart Jacobsen, styrelsens ordförande.

Carl-Johan Zetterberg Boudrie är civilekonom (Stockholms universitet) och civilingenjör (KTH). Han är för närvarande Chief Financial Officer och medlem av Doros koncernledning. Innan dess var Carl-Johan ansvarig för Doro Care där han vidareutvecklade affären och förbättrade lönsamheten. Utöver det har Carl-Johan även haft ledande befattningar inom finans samt affärs- och strategiutveckling på bland annat Lekolar AB, Beijer Electronics och Capgemini Consulting.

Det är med stor tillförsikt och ödmjukhet jag tar mig an rollen som VD och koncernchef i Doro. Tillsammans med mina kollegor ser jag fram emot att fortsätta utveckla företaget och den nytta vi skapar för seniorer, anhöriga och samhället”, säger Carl-Johan Zetterberg Boudrie.

Robert Puskaric lämnar sin roll som VD och koncernchef med omedelbar verkan. Tills en ersättare utsetts fortsätter Carl-Johan Zetterberg Boudrie även i rollen som Chief Financial Officer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lennart Jacobsen, Styrelseordförande, +46 (0)70 593 04 48, ir@doro.com

Om Doro
Doro AB utvecklar telekomprodukter och tjänster för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv. Förutom positionen som global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer - erbjuder Doro även en bred portfölj av produkter och tjänster för trygghets- och omsorgslösningar. Dessa smarta lösningar är skräddarsydda för seniorers och funktionshindrades specifika behov, bidrar även till att koppla ihop generationer digitalt och skapa en trygg och självständig tillvaro i det egna hemmet. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2018 uppgick nettoomsättningen till 1 906 miljoner kronor (186 miljoner euro). Besök Doro på www.doro.se eller www.facebook.com/dorosverige.

Denna information är sådan information som Doro AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 maj 2019 kl. 12:30 CEST.

Doro - Organisationsmeddelande 190513