Jeudan A/S - Forløb af ordinær generalforsamling

Forløb af Jeudans ordinære generalforsamling 15. april 2020

Jeudans ordinære generalforsamling godkendte i dag årsrapporten for 2019 og bestyrelsens forslag om at overføre årets resultat til næste år.

Generalforsamlingen godkendte den opdaterede vederlagspolitik, ligesom generalforsamlingen godkendte bestyrelsens forslag om bestyrelsens vederlag og udvalgshonorarer for 2020.

Generalforsamlingen godkendte bestyrelsens forslag om at ændre aktiernes stykstørrelse i et aktiesplit i forholdet 1:5, så stykstørrelsen ændres fra DKK 100 pr. aktie til DKK 20 pr. aktie.

Generalforsamlingen bemyndigede bestyrelsen til at kunne træffe beslutning om uddeling af ekstraordinært udbytte, ligesom generalforsamlingen fornyede bestyrelsens bemyndigelse til – indtil næste ordinære generalforsamling – at lade Selskabet erhverve og besidde egne aktier op til 10 % af selskabskapitalen.

Forslag om indkaldelse til generalforsamling kan ske via e-mail, ændring af ejerbogsfører til VP Securities A/S samt optagelse af nyt punkt på dagsordenen fra 2021 om præsentation af og vejledende afstemning om godkendelse af vederlagsrapporten blev alle godkendt.

Generalforsamlingen genvalgte adm. direktør Niels Jacobsen, adm. direktør Claus Gregersen, direktør Tommy Pedersen og professionelt bestyrelsesmedlem Helle Okholm til bestyrelsen. Økonomidirektør Søren B. Andersson genopstillede ikke og generalforsamlingen nyvalgte investment director Nicklas Hansen.

Som revisor genvalgte generalforsamlingen Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Niels Jacobsen som formand og Claus Gregersen som næstformand.

Den forventede tidsplan for gennemførelse af aktiesplittet fremgår herunder:

20. april 2020 Sidste handelsdag på Nasdaq i den gamle fondskode
21. april 2020 Første handelsdag på Nasdaq i den nye fondskode
22. april 2020 Aktien skifter ISIN og stykstørrelse hos VP
23. april 2020 Valørdato hvor gammel ISIN udtages og erstattes af ny ISIN til forholdet 1:5.

Yderligere oplysninger:
Niels Jacobsen, bestyrelsesformand, tlf. 3947 9116

Jeudan A/S, Bredgade 30, 1260 København K, tlf. 7010 6070

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større erhvervs- og boligejendomme i København. Koncernen tilbyder et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på værdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 550 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på Nasdaq Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

Vedhæftet fil