Cramo Oyj hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Cramo Oyj          Pörssitiedote       12.5.2020 klo 15.30 EET

Cramo Oyj hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Cramo Oyj:n (”Cramo”) hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Cramon osakkeilla sekä Cramon osakkeiden poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n (”Nasdaq Helsinki”) pörssilistalta.

Boels Topholding B.V. (”Boels”) omistaa yli yhdeksän kymmenesosaa (9/10) kaikista Cramon osakkeista ja äänistä ja on käynnistänyt osakeyhtiölain 18 luvun mukaisen lunastusmenettelyn lunastaakseen loput vähemmistöosakkeenomistajien hallussa olevat Cramon osakkeet.

Edellyttäen, että lunastusmenettelyä varten nimetty välimiesoikeus vahvistaa Boelsin lunastusoikeuden olevan selvä, Boelsilla on oikeus saada omistukseensa kaikki Cramon osakkeet asettamalla lunastushinnan maksamisesta välimiesoikeuden hyväksymä vakuus.

Cramo tulee tänään jättämään Nasdaq Helsingille pörssilistalta poistamista koskevan hakemuksen. Hakemuksessa pyydetään, että Cramon osakkeiden noteeraus Nasdaq Helsingin pörssilistalla päättyy mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Boels on saanut lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Cramon osakkeisiin.

CRAMO OYJ

Lisätietoja:

Ville Halttunen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh: 050 346 0868, sähköposti: ville.halttunen@cramo.com

Jakelu:
www.cramogroup.com

Cramo on yksi Euroopan johtavista kone- ja laitevuokrauspalveluyrityksistä, jonka liikevaihto oli 613 miljoonaa euroa vuonna 2019. Cramon noin 300 toimipistettä 11 markkina-alueella palvelee noin 150 000 asiakasta täyden valikoiman kone- ja laitevuokrauspalveluilla. Cramolla on vankka markkina-asema kaikilla avainmarkkinoilla sekä vahva fokus vaativimpiin asiakkaisiin korjaus- ja uudisrakentamisen, teollisuuden sekä julkisen sektorin markkinoilla. Cramo (CRA1V) on listattu Nasdaq Helsingissä. Boels Topholding B.V. on hankkinut yli 90 prosenttia kaikista Cramon osakkeista ja tulee poistamaan yhtiön Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta heti kun se on sovellettavien lakien mukaan sallittua.

Lisätietoja: www.cramogroup.com, www.twitter.com/cramogroup