Kitron: Gjennomført tilbakekjøp i forbindelse med godtgjørelse til styremedlemmene

(2023-06-05) Kitron har gjennomført tilbakekjøp i forbindelse med godtgjørelse til styremedlemmene

Det vises til børsmelding fra Kitron ASA ("Kitron" eller "Selskapet") publisert 2. Juni 2023 om igangsetting av et tilbakekjøpsprogram.

Selskapet har fullført programmet for tilbakekjøp av aksjer. Norne Securities AS var engasjert til å gjennomføre tilbakekjøpene på vegne av Selskapet i henhold til EUs markedsmisbruksforordning artikkel 5.

Selskapet har ervervet totalt 19 515 egne aksjer til en gjennomsnittlig volumvektet pris per aksje på NOK 45.7282. En oversikt over alle transaksjoner knyttet til tilbakekjøpsprogrammet, i detaljert form og aggregert form, er vedlagt.

De ervervede aksjene blir benyttet som en del av godtgjørelsen til styremedlemmene for perioden fra og med mai 2023 til og med april 2024, som vedtatt av ordinær generalforsamling 28. april 2023.

Etter tilbakekjøpet fra Selskapet, ble aksjene ervervet av styremedlemmene fra Selskapet som følger:

• Tuomo Lähdesmäki (styreleder) har ervervet 5 437 aksjer
  • Gro Brækken (styremedlem) har ervervet 1 530 aksjer
  • Espen Gundersen (styremedlem) har ervervet 1 530 aksjer
  • Maalfrid Brath (styremedlem) har ervervet 1 530 aksjer
  • Michael Lundgaard Thomsen (styremedlem) har ervervet 2 449 aksjer
  • Petra Grandinson (styremedlem) har ervervet 2 449 aksjer
  • Jarle Larsen (styremedlem) har ervervet 1 530 aksjer
  • Tone Aas (styremedlem) har ervervet 1 530 aksjer
  • Henriette Stene (styremedlem) har ervervet 1 530 aksjer

I tillegg har Maalfrid Brath i dag kjøpt 1 661 aksjer til en pris per aksje på NOK 45,65 over Oslo Børs.

Primærinnsidermeldinger i henhold til markedsmisbruksforordningen artikkel 19 er vedlagt.

Etter tilbakekjøpet eier Kitron ingen aksjer i Selskapet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Cathrin Nylander, finansdirektør, tlf.: +47 900 43 284
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, India, Kina og USA. Kitron har rundt 3 200 ansatte, og driftsinntektene var EUR 641 million i 2022.
www.kitron.com

Denne informasjonen er offentliggjort av Selskapet i henhold til EUs markedsmisbruksforordning artikkel 5, supplementert av delegert kommisjonsforordning (EU) 2016/1052, og er underlagt kravene til offentliggjøring i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12.

Vedlegg

Report on Repurchase transaction 2023 Primary Insider notifications