Investeringsforeningen Jyske Invest har ajourført prospekt

Prospektet for Investeringsforeningen Jyske Invest er opdateret.

De væsentligste ændringer er:

• I Jyske Invest Højt Ratede Virksomhedsobligationer KL og Jyske Invest Højt Ratede Virksomhedsobligationer SRI KL er det tilføjet, at der ikke må investeres i CoCo’s (Contingent Covertible Bonds). Det er samtidig præciseret, at 90% af formuen investeres i obligationer, der er denomineret i EUR.
  • I Jyske Invest Aktier Lav Volatilitet KL, Jyske Invest Nye Aktiemarkeder KL og Jyske Invest Fjernøsten Aktier SRI KL er det tilføjet, at der ikke må investeres i indiske aktier med branchekoden ”Real Estate”. Det er samtidig præciseret, at der kan investeres i kinesiske A-aktier igennem Stock Connect.
  • Beskrivelser af afdelingernes håndtering af bæredygtighedsrisici og foreningens politik for ansvarlig og bæredygtig investering er samlet i et nyt afsnit 7 Bæredygtighedsrelaterede oplysninger.
  • Afsnit 7.2. Integration af bæredygtighedsrisici er opdateret med oplysninger om bæredygtighedsrisicis sandsynlige indvirkninger på afdelingernes afkast.

Det opdaterede prospekt er publiceret på jyskeinvest.dk og kan ses under Materiale.

19 - 2023 08 31 Selskabsmeddelelse Opdatering af prospekt (IJI) 19a - 2023 08 31 Prospekt Investeringsforeningen Jyske Invest