Ledningsförändringar inom Korsnäs

Christer Simrén har begärt och av styrelsen beviljats att lämna uppdraget som VD för Korsnäs AB för ett uppdrag som VD för ett bolag inom Real Venture Group.

Korsnäs styrelse har beslutat att från och med den 1 februari 2001 tillsätta Per Lindberg som tillförordnad VD för Korsnäs AB. Christer Simrén kvarstår inom Korsnäs under det första kvartalet 2001 för att bistå Per Lindberg.

Per Lindberg är teknologie doktor och kommer närmast från konsultföretaget Applied Value Corporation i Chicago, USA. Där har han arbetat med produktions- och strukturfrågor inom bilindustrin, telecom och skogsindustrin. Han har också utfört uppdrag för Kinnevik och Korsnäs under flera år, och känner därför Korsnäs industrirörelse väl.

För Korsnäs Packaging AB kommer en ny VD att tillsättas inom kort. Korsnäs Packaging AB görs samtidigt till ett fristående bolag och den nya ledningen för Packaging kommer att rapportera direkt till VD för Kinnevik.

För ytterligare information, kontakta Korsnäs personaldirektör: Torbjörn Larsson.

Pressmeddelande (PDF)