Ditt distrikt på Internett

«Lanseringen av dittdistrikt.no er en av de største satsingene Telenor Media har foretatt noensinne», sier Per-Einar Roth, merkevaresjef for Lokalveiviseren Ditt Distrikt i Telenor Media.

De første startsidene er allerede etablert i Trondheim. De resterende portalene vil bli etablert i løpet av året. Tjenesten som er utviklet gjennom de siste to årene, vil bli finansiert gjennom annonsering.

«Vi regner med at denne type startside vil utgjøre en attraktiv annonseplass for det lokale næringsliv rundt om i hele landet», sier Roth.

Den nye «oppslagstavlen»
De lokale startsidene vil ha oversikt over lokale annonsører, kommunal informasjonen med alt fra barnehager til Arbeidstilsynet, og “Hva skjer hvor?” som gir deg oversikt over alt som skjer i kommunen av feks kultur- og foreningsarrangementer. I denne aktivitetskalenderen kan foreninger, lag og klubber selv legge inn arrangementer - gratis.

«Dittdistrikt.no vil forenkle kommunikasjon i lokalsamfunnene, og dermed utgjøre et viktig bidrag til et levende lokalmiljø. Vi tror særlig at foreninger og organisasjoner vil se nytten av tjenesten og bruke den aktivt, gjerne som et alternativ eller tillegg til den gamle oppslagstavlen», sier Per-Einar Roth.

Telenor Media har også inngått samarbeid med NRK, Norsk Meteorologisk Institutt, FINN, Popit.no, N3Sport og Aetat om levering av informasjon tilpasset de lokale startsidene.

Telenor Media er et heleid datterselskap av Telenor AS, og står bak blant annet Telefonkatalogen, Gule Sider, BizKit og Lokalveiviseren Ditt Distrikt, alle i både katalog, CD-rom og Internett-versjon.

For ytterligere informasjon, gå til www.dittdistrikt.no