Telenor kjøper Internett-portalen Nytt Hjem

www.nytthjem.no er en Internett-portal som gir forbrukere aktuell informasjon om hjem og bolig. Portalen tilbyr bl.a. digitale arbeidsverktøy for boligbygging og oppussing av bolig og råd og veiledning til forbrukerne. Portalen gir også informasjon om produkter og tjenester for hjemmet. Nytt Hjem inneholder en rekke forskjellige tjenester som er utviklet i nært samarbeid med ulike leverandører innen byggmarkedet, deriblant Maxbo, Gjensidige Nor, Bademiljø og Mesterhus.

Nytt hjem er utviklet over en to-års periode, i nær kontakt med både forbrukere og leverandører av produkter og tjenester. I Nytt Hjem finnes en omfattende database som gir svar på ”hvem leverer hva”, med direkte tilgang til å bestille leverandørens brosjyremateriell. Portalen formidler også en nyttig ”tips og råd” spalte, et rubrikkannonse marked, produktnyheter, ”spør eksperten”, diskusjonsforum, kostnadskalkulator m.m.

Nytt hjem utvikler strategiske partnerskap med ledende nettsteder, som f.eks SOL der Nytt Hjem er sentral på SOLs hus- og hjem sider.

Gjennom oppkjøpet av Nytt Hjem ønsker Telenor Media å utvikle en sterkere posisjon innen det viktige hus- og hjem segmentet. Nytt Hjem blir en viktig kanal for eksisterende Gule-Sider kunder, og gir både gamle og nye kunder gode profileringsmuligheter mot et krevende publikum. Samtidig vil Telenor Media gjennom Nytt Hjem viderutvikle en tjeneste som fremstår som nyttig og praktisk for forbrukere som søker hjelp til å fornye sitt hjem.

Nytt hjem er bygd opp av coBuilder AS, et selskap med nær fem års erfaring med informasjonsprodukter for det profesjonelle bygg- og anlegg segmentet. coBuilder tilbyr informasjons-, kommunikasjons-,og transaksjonsløsninger gjennom både en Internett-portal og CD-Rom produkter. Selskapet er ledende i Norge på dette området, og forventer sterk vekst både i Norge og i Skandinavia forøvrig.

Telenor Media kjøper 75 prosent av aksjene i nytt Hjem fra coBuilder, med opsjon på å kjøpe de resterende 25 prosent. Samtidig kjøper Telenor Media seg inn med 20 prosent i coBuilder, med en opsjon på å kjøpe seg ytterligere opp til 34 prosent.

Telenor Media står bak en rekke merkevarer som Telefonkatalogen, Gule Sider, Lokalveiviseren Ditt Distrikt og BizKit. Disse merkevarene finnes i ulike leveranseformer (katalog, Internett, telefon og CD-ROM)

Med Telenor Media som eier vil Nytt Hjem gå inn i en sterk vekstfase der selskapet ønsker å befeste og videreutvikle sin posisjon som ledende i det norske markedet og også ekspandere internasjonalt.

Se forøvrig www.nytthjem.no