SpareBank 1 Midt-Norge har skiftet datasentral

I påskeuken ble alle de 240.000 kundene i SpareBank1 Midt-Norge flyttet elektronisk til ny datasentral i Fellesdata. Eksempelvis har over 600.000 konti blitt flyttet fra gammel til ny datasentral. Arbeidet har vært vellykket og har gått som planlagt, men ekstra stor pågang fra våre kunder har gjort at linjekapasiteten inn til NettBank og TelefonBank samt sentralbordet har vært sprengt.

- Dermed har tilgangen til bankens tjenester vært begrenset i dag, noe vi beklager meget sterkt, sier Marvin Wiseth i en kommentar. – Mange av våre kunder har følgelig ikke fått ordnet det de har ønsket, og i den sammenheng må vi bare be om at kundene har tålmodighet med oss. Vi kan berolige alle med at det ikke er feil på systemene våre, men at det rett og slett er kapasiteten på telefon og datalinjer inn til oss og vår nye dataleverandør som har vært for liten i dag. Men vi jobber hardt for å prøve å bedre kapasiteten.

- For å avhjelpe mest mulig holder hovedkontoret i Trondheim ekstra åpent i dag (tirsdag 17. april) til kl. 20.00, vi har full bemanning ved vårt KundeService-senter på telefon 73 58 58 00 fram til kl. 21.00. Vi oppfordrer ellers de av våre kunder som kjenner internnummeret til sin saksbehandler om å bruke dette da det ikke belaster vårt sentralbord.