Transcom WorldWide etablerar callcenter i Lettland

Transcom WorldWide S.A. fortsätter att expandera genom att starta sitt första callcenter i Lettland. "Vår snabba tillväxt är bevis på att vår strategi, att erbjuda större nationella och multinationella företag en komplett och högkvalitativ kundservice, är framgångsrik", säger Vigo Carlund, VD för Industriförvaltnings AB Kinnevik och Transcom WorldWide S.A.

Transcom WorldWide har idag ca 6.500 anställda och finns representerat i 14 länder över hela Europa samt Afrika; Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Holland, Italien, Luxemburg, Marocko, Norge, Schweiz, Spanien, Sverige, Tyskland och Österrike.

Transcom WorldWide, med huvudkontor i Luxemburg, är ett dotterbolag till Industriförvaltnings AB Kinnevik, men kommer inom kort att delas ut till aktieägarna och därmed noteras separat. Företaget sköter kundservice åt konsumentintensiva företag i en rad olika branscher såsom t ex telekommunikation, resor, underhållning, energi samt finans och försäkring. Transcom WorldWide erbjuder en bred portfölj av både traditionella callcenter-tjänster såsom inkommande telefoni, utgående telefoni, brev, fax och e-mail-hantering samt internetrelaterade tjänster.

Stockholm den 25 maj 2001

INDUSTRIFÖRVALTNINGS AB KINNEVIK