Amer rakentaa uutta tulevaisuutta - uusi markkinointinimi ja liikemerkki käyttöön

Amer linjaa tulevaisuuttaan, nostaa profiiliaan ja uudistaa yrityskulttuuriaan. Uusiin strategisiin tavoitteisiinsa liittyen yhtymä ottaa käyttöön konsernin markkinoinnissa ja mainonnassa uuden nimen Amer Sports yhdistettynä uuteen liikemerkkiin. Yhtymän virallinen nimi säilyy ennallaan.

Amer-yhtymän tavoitteena on kolmen, neljän vuoden aikana tulla maailman johtavaksi urheiluvälinevalmistajaksi. Tavoitteen saavuttamiseksi yhtymä on päättänyt nostaa omaa ja brandiensa tunnettuutta maailmanlaajuisesti. Uudet taloudelliset tavoitteet yhtymä julkisti alkuvuodesta.

Yrityskulttuuria uudistetaan, strategia ennallaan

"Olemme rakentamassa uutta Ameria ja uudistamassa konsernin yrityskulttuuria", kertoo toimitusjohtaja Roger Talermo. Yhtymän perusstrategia säilyy ennallaan; Amer on urheiluvälineyhtiö, jolla on tunnetut kansainväliset brandit. Yhtymän tavoitteena on olla asiantuntija kaikissa valitsemissaan lajeissa voidakseen sitä kautta tarjota kuluttajalle suoritusta parantavia välineitä. Toisaalta Amer tarjoaa kaupalle laajan urheilulajien valikoiman, portfolion, joka tekee siitä vahvan toimijan kansainvälisillä urheiluvälinemarkkinoilla.

"Kysymys ei kuitenkaan ole yksinomaan ulkoisen imagon nostamisesta, vaan mitä suurimmassa määrin myös konsernin sisäisen yhtenäisyyden ja yhteishengen luomisesta. Tavoitteena on saada globaali organisaatio toimimaan samansuuntaisesti eri puolilla maailmaa", kertoo toimitusjohtaja Roger Talermo.

Työkaluina uusi logo ja purjehduskilpailu

Uuden imagon rakentamistyössä yhtiö käyttää konkreettisena kommunikointivälineenä uutta markkinointinimeä Amer Sports. Se kertoo vastaanottajalle välittömästi yhtymän ydinliiketoiminnan toimialan ja vahvan sitoutumisen urheiluvälineisiin. Toisena työkaluna on pitkäkestoinen purjehdusprojekti Volvo Ocean Race, jonka avulla yhtymä nostaa sekä omaa profiiliaan että brandiensa tunnettuutta maailmalla.

Purjehduskilpailun hyödyntämisessä Ameria auttaa myös yhtymän laaja läsnäolo kaikilla tärkeimmillä markkina-alueilla maailmassa. "Amer Sports -organisaation tavoitteena on palvella asiakkaita ja yhteistyökumppaneita paremmin kuin koskaan ennen. Johdon roolina on pitää huolta siitä, että yhtymässä katsotaan ennakkoluulottomasti eteenpäin; meidän tulee välttää tekemästä asioita samalla lailla kuin aina ennenkin tai samalla tavoin kuin muut", Talermo linjaa.

Veneiden nimet kantavat Ameria ja brandeja

Amerilla on Volvo Ocean Racessa mukana kaikkiaan kolme venettä. Kaksi kilpavenettä on nimetty uuden markkinointinimen mukaisesti: Amer Sports One ja Amer Sports Too. Kolmas, PR-tarkoituksiin käytettävä vene on nimeltään Amer Sports. Amer Sports -logon lisäksi veneiden ilmeissä näkyy voimakkaasti Wilsonin, Atomicin ja
Suunnon tuotemerkit.

Yhtiön virallinen nimi ennallaan

Yhtiön virallinen nimi säilyy ennallaan (Amer-yhtymä Oyj/Amer Group Plc). Kaikki Ameriin kuuluvat urheiluvälineyksiköt alkavat käyttää Amer Sports -markkinointinimeä eri yhteyksissä, joissa se katsotaan tarkoituksenmukaiseksi. Uuden logon käyttöön siirrytään vaiheittain. Uuden markkinointilogon on suunnitellut Mainostoimisto Paltemaa Huttunen Santala TBWA Oy.

AMER-YHTYMÄ OYJ

Marja-Leena Simola
Puh. (09) 7257 8306/0400 406 327
e-mail: marja-leena.simola@amer.fi