Telenor Mobil klar for nummerportabilitet: Bytt mobilselskap uten å bytte nummer

En del mobilkunder har unnlatt å bytte selskap fordi de da også har måttet bytte nummer. Nå fjernes dette hinderet. Dermed får brukerne økt frihet til å velge og konkurransen i mobilmarkedet blir mer effektiv. Dette hilses velkommen av landets ledende mobiloperatør, Telenor Mobil.

"I Telenor Mobil er vi trygge på at det er vi som har det beste tilbudet til norske mobilbrukere. Derfor ser vi innføringen av nummerportabilitet som en mulighet til å få nye kunder", sier administrerende direktør Ingvild Myhre i Telenor Mobil.

Fra 1. november kan kunder som ønsker å bytte til Telenor Mobil gjøre det ved å gå inn på internettsiden telenormobil.no, ved å ringe kundeservice 09000 eller ved å henvende seg til en forhandler som har avtale med Telenor Mobil. For å sikre at ingen blir flyttet mot sin vilje, må man legitimere seg - enten ved oppmøte hos forhandler eller når man henter nytt SIM-kort som sendes rekommandert.

Det er i utgangspunktet kunden selv som velger når abonnementet skal flyttes, men det tar minimum 6,5 arbeidsdager fra kunden ber om å bli flyttet til abonnementet er aktivt hos ny tilbyder. Mens kunden venter på å bli flyttet vil telefonen fungere som normalt. Kunden behøver ikke å kontakte sitt gamle mobilselskap for å si opp sitt abonnement. Dette vil bli gjort av det selskapet kunden flytter abonnementet sitt til.

Om Telenor Mobil

Telenor Mobil er et selskap i Telenor Mobile og er Norges største mobiloperatør. Telenor Mobile har 2,3 millioner mobilkunder i Norge (per 31.12.2000), og hadde i år 2000 en omsetning på 9,1 milliarder kroner her i landet. Telenor Mobil har 1300 medarbeidere fordelt på 20 steder rundt i landet. Selskapet har som mål å være ledende på utvikling av nye mobile kommunikasjonstjenester, og satser sterkt på mobilt internett gjennom portalen djuice.no.