Net Insight ökar aktiviteten i Östeuropa med ny återförsäljare

Majoriteten av TTI Inventels kunder finns bland ledande telekom- och kabel-TV-operatörer i regionen. TTI kommer att fokusera på Net Insights lösningar för professionella medienät.

- Net Insights strategi är att bearbeta marknaden genom kunniga återförsäljare som har stark lokal förankring. TTI Inventel är väletablerade och har redan en strategi för medieindustrin. Det gör dem till en idealisk partner för oss, säger Tomas Duffy, VD, Net Insight.

TTI Inventels affärsverksamhet inkluderar utveckling, konstruktion och tillverkning av system, projektledning, systemintegration och support. Partneravtalet innebär att TTI kommer att stå för försäljning och installation av Net Insights produkter, samt för kundsupport och uppfyllande av serviceavtal.

- Vi ser en stor potential i medienät på våra marknader och vi är mycket glada över det här partnerskapet. Net Insights plattform tillför flexibilitet och realtidsegenskaper som gör vår produktportfölj komplett. Vi kan nu erbjuda våra kunder marknadens mest konkurrenskraftiga lösning, säger Jozef Michalik, försäljningschef, TTI Inventel.

För ytterligare information kontakta:
Net Insight
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net
Carolen Ytander, Informationschef Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 50, e-post: carolen.ytander@netinsight.net
TTI Inventel
Jozef Michalik, Director Sales, TTI Inventel.
Tel. +48 77 4000 44, e-post: j.michalik@ttisa.pl