Nokia laajentaa Belgacom Mobilen GSM-verkkoa Belgiassa

Nokia on allekirjoittanut kolmivuotisen runkosopimuksen Belgacom Mobilen kanssa sen Proximus GSM-verkon laajentamisesta Belgiassa.

Nokia toimittaa Belgacom Mobilelle GSM-radioverkon ja verkonhalintajärjestelmän sekä näihin liittyviä palveluita.

Toimitukset on jo aloitettu ja jatkuvat seuraavan kolmen vuoden ajan. Nokia on Proximuksen 2G ja 3G -verkkojen ainoa toimittaja. Yritysten välinen yhteistyö alkoi vuonna 1996.

”Olemme erittäin iloisia, että Proximus Belgacom Mobile on valinnut Nokian GSM-verkon laajennuksen toimittajaksi. Pitkä yhteistyömme osoittaa Nokian sitoutumista asiakkaitaan kohtaan sekä vie kohti tulevaisuuden langattomien palveluiden aikakautta”, toteaa johtaja Folke Rosengård Nokia Networksistä.

”Nokian kanssa solmittu GSM-verkon laajennussopimus kuvastaa Proximuksen halua  tuoda asiakkailleen markkinoiden parhaat palvelut. Lisäksi sopimus avaa tien kohti UMTS-pohjaisia mobiilipalveluja hyödyntäen GPRS-teknologiaa”, sanoo Proximus Belgacom Mobilen toimitusjohtaja Philippe Vander Putten.

Proximus on Belgian johtava matkapuhelinoperaattori ja sillä on yli 4,1 miljoonaa asiakasta. Proximus  on perustettu 1994 ja sen omistavat Belgacom (75%) ja Vodafone (25%).

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks