OEM: OEM förvärvar samtliga aktier i Crouzet AB

OEM förvärvar samtliga aktier i Crouzet AB OEM International AB har förvärvat 50 % av aktierna i Crouzet AB från Crouzet Automatismes SAS, och äger därmed samtliga aktier i Crouzet AB. Bolaget är verksamt inom automationskomponenter och har 17 anställda. 2006 omsatte verksamheten 51 MSEK, med ett resultat på ca 3,5 MSEK. 18 MSEK av faktureringen avsgå leveranser till OEM Automatic. Förvärvet innebör ett omsättningstillskott på ca 30 MSEK för OEM koncernen men bedöms ha ringa påverkan på årets resultat. Verksamheten planeras att successivt integreras i OEM Automatic AB och OEM Motor AB. Köpeskillingen uppgår till 625 000 Euro. - Detta innebär att samarbetet mellan OEM och Crouzet ytterligare fördjupas, vilket kommer att stärka vår konkurrenskraft säger Mikael Thörnkvist, Bolagsgruppchef för OEM Automatic. Jörgen Zahlin, koncernchef för OEM International på tel. 0709-760 695. Mikael Thörnkvist, Bolagsgruppchef för grupp OEM Automatic på tel. 0709-760 690 OEM International AB verkar inom handel med industriella komponenter och system. Verksamheten bedrivs i 23 rörelsedrivande enheter i tio länder. Bolaget omsatte 1.525 MSEK under 2005. Koncernen med huvudkontor i Tranås hade vid årsskiftet 541 personer anställda. OEM Internationals B-aktie är noterad vid O-listan på Stockholmsbörsen. OEM:s finansiella mål är en årligt tillväxt om 15 %, en avkastning på eget kapital om minst 20 % samt en soliditet som inte understiger 35 %. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=362879&fn=wkr0001.pdf