BILIA SÄLJER FASTIGHETER I SVERIGE

Bilia har idag tecknat avtal om försäljning av fastigheter i Sverige till ett dotterbolag till Corem Property Group, som är ett noterat bolag på NGM-börsen. Priset på  fastigheterna uppgår till 380 Mkr o c h tillträde äger rum den 7 maj 2008. Försäljningen  inkluderar två hyrda fastigheter i Stockholm som kommer att köpas i direkt anslutning  till försäljningen. Försäljningen beräknas resultera i en vinst efter skatt med cirka  60 Mkr. Fastigheternas bokförda värden, fastigheterna i Stockholm exkluderade,  uppgår till cirka 180 Mkr. Bilias rörelseresultat försämras med cirka 13 Mkr per år  samtidigt som försäljningen resulterar i ett positivt kassaflöde på cirka 240 Mkr.  Catella Corporate Finance har varit Bilias rådgivare i denna affär.

Göteborg den 7 april 2008

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till VD Jan Pettersson eller ekonomidirektör Gunnar Blomkvist, Bilia AB, tel 031-709 55 00.

Ovanstående information lämnas enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel  med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 april 2008 kl. 16.45. pressinformation