BILIA SÄLJER FASTIGHETER I DANMARK

Bilia har tecknat avtal om försäljning av fastigheter i Köpenhamn till ett dotterbolag till Corem Property Group, som är ett noterat bolag på NGM-börsen. Priset  på fastigheterna uppgår till 278 Mkr och tillträde äger rum den 1 september 2008.  I samband med försäljningen tecknas långa hyreskontrakt samtidigt som Bilia  lämnar två säljarreverser om 45 Mkr, vilka löper med en ränta om 5,35% och med  en löptid på 5 respektive 8 år. Avtal har träffats om försäljning av ytterligare en  fastighet i Köpenhamn till en annan köpare med tillträde den 1 augusti 2008. Bilias  verksamhet har flyttat till andra befintliga anläggningar i Köpenhamn, varför  fastigheten säljs utan hyreskontrakt. Priset på fastigheten uppgår till 39 Mkr.  Försäljningarna beräknas resultera i en vinst efter skatt med cirka 35 Mkr.  Catella Corporate Finance och Advokatfirman Vinge har varit Bilias rådgivare i  dessa affärer.

Göteborg den 11 juli 2008

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till VD Jan Pettersson eller ekonomidirektör Gunnar Blomkvist, Bilia AB, tel 031-709 55 00.

Ovanstående information lämnas enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel  med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 april 2008 kl. 16.45. pressinformation