Stora Enson Global Responsibility -verkkosivusto palkittiin Euroopan parhaana

Helsinki, Suomi, 2010-12-13 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Stora Enson verkkosivusto www.storaenso.com/globalresponsibility on voittanut European Excellence Awards 2010 -palkinnon. Kilpailussa palkitaan huippusaavutuksia viestinnän eri osa-alueilla. Tämänvuotiseen European Excellence Awards -kilpailuun osallistui ennätysmäärä, yli 1 450 ehdokasta. Palkinto jaettiin 9.12.2010 Prahassa.

Global Responsibility -verkkosivusto ja siihen liittyvä Facebook-sivu julkaistiin huhtikuussa. Sivuston avulla halutaan luoda suora yhteys sidosryhmiin ja tarjota avoin kanava keskustelulle yritysvastuuseen liittyvistä asioista. Sivustolta löytyy esimerkiksi Greenpeacen Sini Harkin ja Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvisen välinen vuoropuhelu. Sivustolla esiintyy myös muita henkilöitä, jotka keskustelevat haasteellisista yritysvastuuseen liittyvistä kysymyksistä. Keskusteluun osallistuvat mm. kuluttajaryhmä Porkkanamafian edustaja, metsänomistaja ja puuviljelmäasiantuntija.

"Puun ja paperin käyttöön, metsien tulevaisuuteen ja ihmisoikeustilanteeseen puuviljelmäalueilla liittyy paljon kysymyksiä ja huolta. Haluamme tarttua näihin kysymyksiin avoimesti, ilman välikäsiä tai sensuuria. Näistä lähtökohdista loimme Global Responsibility -verkkosivuston", sanoo Stora Enson viestintäjohtaja Lauri Peltola. "Olemme erittäin otettuja tästä tunnustuksesta. Se on meille signaali, että avoin tapamme viestiä sidosryhmiemme kanssa on meille oikea tie."

Vieraile osoitteessa

www.storaenso.com/globalresponsibility

www.facebook.com/globalresponsibility

Lue lisää European Excellence Awards -kilpailusta

Lisätietoja:

Lauri Peltola, viestintä- ja yritysvastuujohtaja, p. +358 2046 21380

Stora Enso on maailmanlaajuinen paperi-, pakkaus- ja puutuotealalla toimiva yhtiö, jonka päätuotteet ovat sanomalehti- ja kirjapaperi, aikakauslehti- ja hienopaperi, kuluttajapakkauskartonki, teollisuuspakkaukset sekä puutuotteet. Stora Enso on toimialansa vastuullisin yhtiö, joka tarjoaa asiakkaille uusiutuviin raaka-aineisiin perustuvia ratkaisuja. Tuotteet tarjoavat ilmastoystävällisen sekä hiilijalanjäljeltään pienemmän vaihtoehdon monille kilpaileville tuotteille, jotka on valmistettu uusiutumattomista materiaaleista. Stora Enso on listattu Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin ja FTSE4Good-indeksiin. Stora Enson palveluksessa on maailmanlaajuisesti noin 27 000 ihmistä, ja sen liikevaihto vuonna 2009 oli 8,9 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä (STEAV, STERV) ja Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään Yhdysvalloissa kauppaa OTC-listalla International OTCQX:ssa.

STORA ENSO OYJ