Helsingborg, Sverige, 2011-01-18 07:55 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Österby Gjuteri tar strategisk stororder värd 19 MSEK till europeisk industrikund avseende rostfritt, färdigbearbetat, kvalificerat stålgjutgods. Leveranser kommer att ske under 2011. Detta är den största externa order som Österby Gjuteri tagit under de senaste tre åren.

– Storordern på 19 MSEK är till en strategiskt viktig kund i Europa. Den ökade beläggningen medför att vi går upp i treskift i vissa maskingrupper, vilket kommer att stärka vår produktivitet ytterligare, säger Österby Gjuteris VD, Magnus Eldh.

Österby Marine i Österbybruk har en verksamhet som bedrivs i tre affärsområden: MJP Waterjets, Österby Gjuteri och Alcopropeller. Österby Gjuteri i Österbybruk tillverkar och marknadsför rostfritt, färdigbearbetat, kvalificerat stålgjutgods i korta serier till kunder inom marina-, cellulosa, stål- och energisektorn i Europa. Österby Gjuteri är också en intern leverantör till MJP Waterjets och Alcopropeller.

Alex Molvin, VD, Capilon, E-post: alex.molvin@capilon.se, Tel: +46 708 25 39 90

Magnus Eldh, VD, Österby Gjuteri, E-post: magnus.eldh@ogab.se, Tel: +46 702 26 75 94

Capilon AB (publ)
Adress: Järnvägsgatan 23
E-post: info@capilon.se
www.capilon.se

Capilon är ett publikt riskkapitalbolag inriktat på industriella investeringar. Capilons affärsidé är att förvärva och utveckla mindre och medelstora industriföretag genom att vara en aktiv och ansvarsfull ägare. Capilon har sju affärsområden; Scanacon, MJP Waterjets, Österby Gjuteri, Alcopropeller, TermoRegulator, Kvarnmon Hydraulics och eC ErgoTronic. Capilon är listat på NASDAQ OMX First North och har Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Capilon PRM 18 januari 2011.pdf