Nordea Bank Finland Plc udsteder inflationsindekseret obligationslån

København, 2011-01-20 15:51 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Nordea Bank Finland Plc udsteder inflationsindekseret obligationslån, Inflation 2016, i euro med fondskoden DK0030272364.

Obligationslånet udstedes den 7. februar 2011 og udløber den 11. marts 2016. Indfrielseskursen på Inflation 2016 afhænger af udviklingen i europæisk inflation. Obligationerne er ikke rentebærende uden giver mulighed for afkast i form af en kursgevinst.

Af de Særlige Betingelser for obligationen fremgår det, hvorledes Nordea Bank Danmark A/S (”Nordea”) beregner Indfrielseskursen.

Tegningsperioden for Inflation 2016 løber fra kl. 9.00 den 24. januar 2011 til kl. 16.00 den 2. februar 2011. Størrelsen af den initiale udstedelse af obligationen vil blive fastsat ved tegningsperiodens udløb, og vil blive meddelt via NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

Kuponen vil blive fastsat af beregningsagenten på prisfastsættelsesdagen og vil blive meddelt via NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

Der er ikke fastsat et endeligt maksimum for udstedelsen, men Nordea forbeholder sig ret til at aflyse udstedelsen, hvis tegningen bliver mindre end nominelt EUR 7.000.000. Såfremt tegningsordrerne samlet overstiger EUR 7.000.000 forbeholder Nordea sig ret til at foretage reduktion og tildele obligationer efter Nordea’s frie skøn ud fra et ønske om at opnå en hensigtsmæssig spredning af obligationerne, således at det samlede udstedte beløb udgør minimum EUR 7.000.000.

Nordea forbeholder sig endvidere ret til med øjeblikkelig virkning at lukke for tegningen såfremt de samlede tegningsordrer når EUR 7.000.000. Udstedelsen vil blive ligeledes blive aflyst, hvis der ikke på Prisfastsættelsesdagen kan fastsættes en Kupon på mindst 4,00 pct.

Nordea forbeholder sig i øvrigt retten til at tilbagekalde tegningsindbydelsen. En sådan tilbagekaldelse skal dog ske senest den 2. februar 2011 kl. 14.00, og vil blive meddelt NASDAQ OMX Copenhagen A/S.

De nye obligationer udstedes og registreres i VP Securities A/S den 7. februar 2011 og vil blive optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S med første noteringsdag samme dag.

Der henvises i øvrigt til de offentliggjorte Særlige Betingelser.

Spørgsmål om obligationslånet kan rettes til Holger Lunden, Nordea Markets, telefon 33 33 25 55.

Inflation Range Accrual - FT _20-01-2011_.pdf Pressemeddelelse NBF Inflation 2016 20110120.pdf