Finnair lanseeraa uudet yhteiskuntavastuun internetsivut

Finnair avaa tänään uudet yhteiskuntavastuun verkkosivut. Sivuilla kerrotaan raikkaalla ja luovalla tavalla kuinka lentoyhtiö voi olla vastuullinen toimija yhteiskunnassa sekä mitä toimia ja päätöksiä matkustaja voi tehdä matkustaakseen vastuullisesti ja vähentääkseen matkustukseen liittyviä päästöjä.

”Finnair haluaa olla laatu- ja ympäristötietoisen matkustajan ykkösvalinta. Lentoyhtiöillä on myös näkyvä rooli yhteiskunnassa, joten meidän tulee olla vastuullisuudessa edelläkävijä,” Finnairin kestävän kehityksen johtaja Kati Ihamäki kertoo.

Finnair työskentelee ahkerasti vähentääkseen lentomatkustuksen hiilijalanjälkeä ja päästöjä. Vuosien 1999 ja 2009 välillä Finnair vähensi hiilidioksidipäästöjään 22 prosenttia istuinta kohden. Vuodesta 2009 vuoteen 2017 mennessä tavoitteena on vähentää päästöjä 24 prosenttia. Kokonaisuudessaan päästöt vähenevät istuinta kohden 41 prosenttia vuosien 1999 ja 2017 välillä.

Finnairilla on yksi maailman moderneimmista laivastoista. Finnairin lentokoneiden keski-ikä on alle seitsemän vuotta ja kaukoliikenteessä alle neljä vuotta. Finnair lentää Helsingin kautta lyhimpiä reittejä Aasian ja Euroopan välillä, jolloin polttoaineen kulutus ja ilmassa vietetyt kilometrit sekä matkustuksesta syntyvät päästöt ovat mahdollisimman vähäisiä.

Uudet sivut löytyvät osoitteesta http://www.finnair.fi/yhteiskuntavastuu.

Finnair Oyj
25.1.2011