TIIMARI OYJ ABP: ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10 PYKÄLÄN MUKAINEN TIEDOTE OMISTUSOSUUDEN (MAHDOLLISESTA) MUUTTUMISESTA

TIIMARI OYJ ABP PÖRSSITIEDOTE 31.1.2011

Yhtiö on tänään vastaanottanut Virala Oy Ab:n Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9§:ssä tarkoitetun ilmoituksen mahdollisesta Virala Oy Ab -konsernin Tiimari Oyj Abp:ssa omistamien osakkeiden ja osakkeiden tuottamien äänioikeuksien muutoksesta. Ilmoitus liittyy yhtiön tänään 31.1.2011 tekemään allokaatiopäätökseen koskien yhtiön 30.12.2010 liikkeeseen laskemaa vaihdettavaa pääomalainaa. Allokaatiossa Virala Oy Ab:lle allokoitiin lainaosuuksia yhteensä 1,9 miljoonalla eurolla, joka on 0,25 miljoonaa euroa Virala Oy Ab:n yhtiölle 30.12.2010 antamaa merkintäsitoumusta alhaisempi määrä.

Osakkeiden omistuksissa ei ole tapahtunut muutoksia, vaan liputus koskee ainoastaan jäljempänä yksilöityjen vaihdettavien pääomalainojen nojalla mahdollisesti tulevaisuudessa merkittäväksi tulevia osakkeita.

Ilmoituksen ja Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n perusteella yhtiö ilmoittaa seuraavaa:

1. Osakkeiden liikkeeseenlaskijan tunnistetiedot:

Tiimari Oyj Abp, Y-tunnus 0106264-1

2. Ilmoituksen peruste:

Tiimari Oyj Abp:n 30.12.2010 liikkeeseen laskemaa vaihdettavaa pääomalainaa koskeva allokaatiopäätös 31.1.2011.

3. Ilmoitusvelvollisten ja osakkeenomistajien täydelliset nimet:

Virala Oy Ab, y-tunnus 0147485-7, konsernin emoyhtiö ja
Atine Group Oy, y-tunnus 1942577-0

4. Transaktion päivämäärä ja päivämäärä, jona omistusosuus määräytyi:

31.1.2011 (allokaatiopäätös)

5. Liputusraja, joka voidaan saavuttaa, ylittää tai alittaa:

Virala Oy Ab (konserni, teoreettinen enimmäismäärä): 3/10 (mahdollinen (teoreettinen) ylitys olettaen, että Virala Oy Ab myöhemmin konvertoikaikki hallussaan olevat Tiimari Oyj Abp:n liikkeeseen laskemien vaihdettavien pääomalainojen velkaosuudet).

Virala Oy Ab (suora omistus, teoreettinen enimmäismäärä):3/20 (mahdollinen ylitys)

Atine Group Oy (suora nykyinen omistus yksin, jos em. toteutuu): 3/20 (mahdollinen alitus)

6. Ilmoitettavat tiedot:

Osakkeet ja niihin liittyvät äänioikeudet

6.1 Osakeomistus

Atine Group Oy omistaa ennen järjestelyä (ja sen jälkeen) 3 293 000 Tiimari Oyj Abp:n osaketta eli 19,99% Tiimari Oyj Abp:n osakkeista ja äänistä.

Virala Oy Ab (tai muut sen konserniin kuuluvat yhtiöt) eivät omista Tiimari Oyj Abp:n osakkeita.

6.2 Osakkeisiin oikeuttavat instrumentit

Tiimari Oyj Abp:n yhtiökokouksen 19.10.2009 liikkeeseen laskema vaihdettava pääomalaina (VPOL 2009)

Virala Oy Ab –konsernin omistamat VPOL 2009:n lainaosuudet voidaan vaihtaa Tiimari Oyj Abp:n uusiin osakkeisiin seuraavasti:

Osakkeita enintään, jos vaihto-oikeus käytetään kokonaisuudessaan: 1 830 997

Osuus osakkeista ja äänistä vaihdon jälkeen: 7,97%

Vaihtoaika osakkeisiin: 30.10.2009–15.3.2013.

Atine Group Oy (tai muut Virala Oy Ab konserniin kuuluvat yhtiöt) eivät omista VPOL 2009:n lainaosuuksia.

Tiimari Oyj Abp:n 30.12.2010 liikkeeseen laskema pääomalaina (VPOL 2010)

Virala Oy Ab:lle allokoitiin lainaosuuksia yhteensä 1.900.000 eurolla, jotka voidaan vaihtaa Tiimari Oyj Abp:n uusiin osakkeisiin seuraavasti:

Osakkeita enintään: 1 979 166

Osuus osakkeista ja äänistä vaihdon jälkeen: 8,61%

Vaihtoaika osakkeisiin: 1.4.2011-17.3.2014.

6.3 Yhteensä

Mikäli Virala Oy Ab käyttäisi täysimääräisesti oikeuttaanvaihtaa edellä esitetyn mukaisesti Virala Oy Ab –konsernille tulevat vaihdettavien pääomalainojen lainaosuudet Tiimari Oyj Abp:n osakkeiksi, eikä muita muutoksia konsernin omistuksissa tapahtuisi, johtaisi se seuraavaan omistusmuutokseen:

Osakkeiden lukumäärä 7 103 163

Osuus osakkeista ja äänistä 30,91%, josta

• Virala Oy Ab:n osuus 3 810 163 kappaletta ja ääniosuus 16,58%
  • AtineGroup Oy:n osuus 3 293 000 kappaletta ja ääniosuus 14,33%

Tiimari Oyj Abp:n tämän ilmoituksen päivänä rekisteröity osakemäärä on 16 474 755 osaketta. VPOL 2009:n perusteella Tiimari Oyj Abp:n osakemäärä voi nousta yhteensä enintään 3 377 173 uudella osakkeella ja VPOL 2010:n perusteella edelleen enintään 3 125 000 uudella osakkeella (eli näin yhteenlaskettu osakemäärä 22 976 928 osaketta).Virala Oy Ab:n ja Atine Group Oy:n järjestelyjen jälkeiset osakkeiden ja äänioikeuksien enimmäismäärät on laskettu Rahoitustarkastuksen standardin 5.2b kohtien 7.5.2 ja 7.3.1 alakohdan (22) mukaisesti niin, että Tiimari Oyj Abp:n osakkeiden kokonaismäärässä on otettu huomioon vaihdettavien pääomalainojen perusteella merkittävien uusien osakkeiden enimmäismäärä.

Hannu Krook
Tiimari Oyj Abp