YIT RAKENTAA DNA:LLE UUDEN PÄÄKONTTORIN HELSINGIN KÄPYLÄÄN

Helsinki, 2011-02-07 08:01 CET (GLOBE NEWSWIRE) --  YIT OYJ               LEHDISTÖTIEDOTE         09.02.2011 klo 9.00

YIT RAKENTAA DNA:LLE UUDEN PÄÄKONTTORIN HELSINGIN KÄPYLÄÄN

YIT Rakennus Oy ja DNA Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen DNA:n uuden pääkonttorin rakentamisesta Läkkisepäntielle Business Park Triottoon, jonne muuttavat DNA:n pääkaupunkiseudun kaikki noin 600 työntekijää. Toimitilat ovat suuruudeltaan noin 7 500 m2 ja ne kattavat yli puolet Business Park Triotosta, jonka laajuus on kokonaisuudessaan 14.000 m2. Trioton toisen puolikkaaseen sijoittuu kantaverkkoyhtiö Fingrid Oyj:n pääkonttori. Business Park Trioton rakentaminen käynnistyi tammikuussa 2011 ja DNA:n tilat valmistuvat kesällä 2012.

- Uuden pääkonttorin kartoitus tuli meille ajankohtaiseksi viime syksynä Welho-liiketoiminnan hankinnan myötä. YIT osoittautui tähän meille parhaaksi kumppaniksi, koska heidän tarjoamansa uusi toimitila mahdollistaa tilaratkaisujen toteuttamisen juuri toivomallamme tavalla, DNA:n talous- ja hallintojohtaja Ilkka Pitkänen kommentoi.

Läkkisepäntiellä naapurikiinteistössä sijaitsee myös YIT:n rakentama Business Park Duetto, joka valmistui vuonna 2008.

- Käpylän vetovoima on sen keskeisessä sijainnissa ja hyvissä kulkuyhteyksissä ja se on kehittynyt merkittäväksi toimistoalueeksi pääkaupunkiseudulla, kertoo Jarkko Pakkala, YIT:n Toimistorakentamispalvelujen yksikön johtaja. Business Park Triotossa jatkamme YIT:n energianero-konseptin mukaista energiatehokasta rakentamista asiakkaamme tilatarpeet ja työympäristön edellytykset huomioiden.

Lisätietoja:

Jarkko Pakkala, yksikön johtaja, Toimistorakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 830 7204, jarkko.pakkala@yit.fi
Ilkka Pitkänen, talous- ja hallintojohtaja, DNA Oy, puh. 044 044 4001, ilkka.pitkänen@dna.fi

YIT OYJ

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YITon merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi