APETIT KALA OY KÄYNNISTÄÄ KUSTANNUSTEHOKKUUSOHJELMAN

LÄNNEN TEHTAAT OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.2.2011 KLO 09.00

APETIT KALA OY KÄYNNISTÄÄ KUSTANNUSTEHOKKUUSOHJELMAN

Lännen Tehtaat Oyj:n tytäryhtiö Apetit Kala Oy käynnistää kannattavuuden parantamiseksi kotimaan kalaliiketoimintaa koskevan kustannustehokkuusohjelman. Kustannustehokkuuden parantamiseksi toteutetaan toimenpiteitä, joiden tavoitteena on kalaliiketoiminnan johtamismallin selkeyttäminen, tuotannon johtamisen ja myynnin ja markkinoinnin tehostaminen ja konsernisynergioiden parempi hyödyntäminen. Toimenpideohjelman tavoitteena on kiinteiden kustannusten voimakas leikkaaminen.

Henkilöstövaikutusten osalta yhtiö käynnistää YT-neuvottelut, jotka koskevat myynnin, taloushallinnon ja logistiikan toimihenkilötehtäviä Apetit Kalassa.

Apetit Kala tavoittelee suunnitellulla toimenpideohjelmalla noin 0,9 miljoonan euron vuositason tulosparannusta. Toimenpideohjelma alkaa vaikuttaa täysimääräisesti toisen vuosipuoliskon alussa.

Apetit Kala Oy ja tytäryhtiö Myrskylän Savustamo Oy valmistavat, markkinoivat ja myyvät tuorekalajalosteita Apetit ja Safu tuotemerkeillä sekä kaupan merkeillä. Lisäksi Apetit Kala myy kalaa, kalajalosteita ja muita tuoretuotteita Kalatori-palvelumyyntipisteissä. Apetit Kala Oy:n osakkuusyhtiö Taimen Oy tytäryhtiöineen on erikoistunut kalan kasvatukseen ja poikastuotantoon. Konserniyhtiöt muodostavat Suomen markkinan tehokkaimman kirjolohen tuoreketjun.

LÄNNEN TEHTAAT OYJ
Matti Karppinen