ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10§:N MUKAINEN ILMOITUS

GEOSENTRIC OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.4.2011 KLO 10:30

ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10§:N MUKAINEN ILMOITUS

GeoSentric Oyj on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9§:ssä tarkoitetun ilmoituksen omistusosuuksien muutoksista yhtiön omistuksessa.

Schroder Investment Management Limited (rekisteröity Iso-Britanniassa yritystunnuksella 1893220, “Schroder”) omistaa asiakkaidensa varainhoitajana GeoSentric Oyj:n osakkeita ja vaihtovelkakirjoja sekä GeoSentric Oyj:n (”Yhtiö”) täysin omistaman tytäryhtiön GeoSolutions Holdings N.V:n liikkeeseen laskemia vaihtovelkakirjoja. Yhtiön 20.4.2011 tiedottaman mukaisesti se on sopinut enintään 0,6kM€ määräisestä lisärahoituksesta GeoSolutions Holdings N.V:n kautta ja sitoutunut antamaan uusia vaihtovelkakirjoja ja Yhtiön erityisiä oikeuksia, jotka mahdollistavat GeoSolutions Holdings N.V:n antamien velkakirjojen vaihtamisen vaihtoehtoisesti suoraan Yhtiön osakkeisiin.

Schroderin asiakkaiden omistusosuuksista on julkistettu aiemmat arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10§:n mukaiset ilmoitukset 8.7.2010 ja 25.1.2011. Schroderin kaikkien asiakkaiden yhteenlasketuissa omistusosuuksissa, tai sen yksittäisen asiakkaan tai asiakasryhmän omistusosuudessa, lukuun ottamatta Ansa Groupia, ei ole edellä todetun lisärahoituksen myötä tapahtunut muutoksia, jotka edellyttäisivät arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9§:n tarkoittaman ilmoituksen antamista. Edellä todetun lisärahoituksen myötä saatavien vaihtovelkakirjojen vaihtaminen Yhtiön osakkeisiin yhdessä Ansa Groupin aiemmin omistamien osakkeiden ja vaihtovelkakirjojen vaihtamisen kanssa voisi kasvattaa Ansa Groupin osakeomistuksen 440.226.835 osakkeeseen vastaten 20,38 % vaihdon jälkeisestä osakemäärästä ja ylittäen siten 3/20 ja 1/5 osuudet.

Tämän tiedotteen päivämäärällä GeoSentric Oyj:n rekisteröity osakemäärä on 924.656.354 ja osakepääoma 8.955.761,65 euroa.

GeoSentric Oyj

Lisätietoja: investors@gypsii.com