Robert De Niro i Paradox Entertainments nya samproduktion

Stockholm, 2011-04-28 23:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Inspelning av Paradox Entertainments andra samproduktion, ”Freelancers”, påbörjades i veckan i Louisiana. I filmen ses bland andra Robert De Niro, Forest Whitaker och Curtis ”50 Cent” Jackson. Utöver ett producentarvode på cirka 1 MSEK får Bolaget även en mindre del i filmens eventuella vinst. Bolaget investerar inga egna monetära medel i produktionen. Övriga produktionspartners i ”Freelancers” är Cheetah Vision och Emmett/Furla Films.

Bolagets första samproduktion, “Setup”, med bland andra Bruce Willis, Ryan Phillipe och 50 Cent, spelades in i Michigan i början av december 2010. Paradox Entertainment har även slutit avtal med tyska Bavariapool om, till en början, fem stycken samproduktioner.

För att utnyttja Bolagets nätverk i underhållningsbranschen och erfarenhet av filmutveckling och -produktion valde Paradox Entertainment under slutet av 2010 ut ett antal partners och projekt för samproduktioner. Det innebär att Bolaget bidrar med producenttjänster såsom kreativ input vid manusframställning och rollbesättning, kontakt med agenturer samt förmedling av finansiering och distribution.

Fredrik Malmberg
Verkställande Direktör
Tel: +1 (323) 655-1700, Mob: +1 (310) 663-3214
E-post: fmalmberg@paradoxent.com

Joakim Zetterberg
Director of Publishing / Investor Relations
Tel: +1 (323) 655-1708, Mob: +1 (310) 623-2918
E-post: jzetterberg@paradoxent.com

Paradox Entertainment AB
Rättighetsbolaget Paradox Entertainment utvecklar och licensierar främst karaktärsbaserade varumärken, såväl egenägda som inlicenserade. Bolaget är även licensagent för externa rättigheter. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Varumärkena exploateras bland annat i form av filmer, tv-program, böcker, serietidningar, datorspel, internet/mobilspel, leksaker och samlarföremål. Företaget äger bland annat Robert E Howards berättelser och karaktärer, till exempel Conan the Barbarian, Kull, Bran Mak Morn och Solomon Kane. Totalt innehåller rättighetsportföljen runt 1 000 berättelser och karaktärer. Bland Bolagets aktuella produktioner finns filmerna Conan, Buck Rogers och Chariots of the Gods. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.