Algeco Scotsman gaat overeenkomst aan voor de acquisitie van Ausco Modular Holdings Ltd.

Algeco Scotsman breidt wereldwijd verder uit door overname van Ausco Modular, toonaangevende leverancier van modulaire gebouwen actief in Azië en de Grote Oceaan.

BALTIMORE, MD--(Marketwire - May 31, 2011) - Algeco Scotsman, een toonaangevend wereldwijd bedrijf in zakelijke dienstverlening gericht op modulaire ruimte en beveiligde opslag, maakte vandaag bekend dat het een akkoord is aangegaan voor de aankoop van Ausco Modular Holdings Ltd. (Ausco). Ausco is een vooraanstaande leverancier van modulaire gebouwen in Australië en Nieuw Zeeland. Het akkoord volgt op een overeenkomst van de eigenaren van Algeco Scotsman om Ausco over te nemen van Waco International Limited. De overname zal naar verwachting afgerond zijn rond eind juni 2011.

Ausco, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Brisbane (Australië) is een leverancier van modulaire gebouwen en huisvestingseenheden in de snel groeiende mijn-, olie- en gasmarkten van West-Australië en Queensland. Naast Ausco's uitmuntende ontwerp-, montage- en servicecapaciteiten, heeft Ausco een hoogwaardige productenportefeuille ontwikkeld. Met meer dan 14.000 modules beschikken ze over één van de grootste verhuurdepots in Australië en Nieuw Zeeland. Het bedrijf opereert in de zeer aantrekkelijke 'build-own-operate' markt en levert daar verplaatsbare huisvestingsfaciliteiten voor bedrijven in afgelegen Australische locaties, vaak dichtbij mijn- of infrastructuurprojecten.

Het akkoord levert voor Algeco Scotsman een belangrijke marktpositie op in Azië en de Grote Oceaan in de snel groeiende markten en door uitbreiding van de huidige geografische gebieden van het bedrijf. Algeco Scotsman beschikt momenteel over marktleidende posities in meer dan 20 landen in Noord-Amerika en Europa. Algeco Scotsman heeft zijn wereldwijde leiderschapspositie in de markt voor modulaire ruimtes en beveiligde opslag verhoogd door de uitvoering van een wereldwijde expansiestrategie die gesteund wordt door de huidige eigenaar, TDR Capital LLP.

"De Ausco-overeenkomst bevordert ons strategisch doel naar groeiende markten uit te breiden en verleent ons toegang tot de economische uitbreiding van de bredere Aziatisch-Pacifische regio," aldus Duncan Gillis, president en CEO van Algeco Scotsman. "Deze overeenkomst verschaft uitstekende mogelijkheden binnen de mijn-, energie- en grondstoffensectoren in Australië die, voornamelijk aangespoord worden door de economische groei van China, sterk vraaggericht zijn. Het bedrijf haalt ook voordeel uit een opleving in de commerciële, industriële en bouwvraag in de belangrijkste thuismarkten."

Ausco Modular Holdings Ltd. was onderdeel van Waco International Limited, een leidend bedrijf in industriële diensten met operaties in Australië, Azië, Zuid-Afrika en Groot-Brittannië, gezamenlijk eigendom van Unitas Capital en CCMP Capital.

Over Algeco Scotsman

Algeco Scotsman is een toonaangevende leverancier van zakelijke diensten, gericht op modulaire ruimtes en opslag. Het bedrijf opereert in Noord-Amerika onder de naam Williams Scotsman en in Europa onder de naam Algeco. Algeco Scotsman beheert een vloot van meer dan 300.000 eenheden met vestigingen in België, Canada, China, Tsjechië, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Litouwen, Luxemburg, Mexico, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Slowakije, Spanje, Zweden, de Verenigde Arabische Emiraten, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De reputatie van het bedrijf is gegrond op uitzonderlijke klantenservice, effectief beheer van bedrijfsoperaties en consequente productinnovatie. De wereldwijde aanwezigheid van Algeco Scotsman gecombineerd met zijn lokale marktdeskundigheid biedt voorbeeldige service die naadloos aansluit op de unieke behoeften van klanten over de hele wereld. Voor meer informatie kunt u terecht op de website: www.algecoscotsman.com.

Contact informatie:

Mediacontactpersoon: