Selskabsmeddelelse nr. 198/2011

Selskabet har dags dato udsendt vedhæftede rekonstruktionsplan til kreditorerne. Af denne fremgår det at:

På baggrund af de foreliggende oplysninger om selskabet er det rekonstruktørens vurdering, at egenkapitalen i selskabet må anses for at være tabt. Formålet med rekonstruktionsbehandlingen er under disse omstændigheder at afdække mulighederne for at rekonstruere selskabets virksomhed i form af et salg af hele eller dele af virksomheden/koncernen. Selskabets egentlige aktivitet er via en datterselskabsstruktur at eje ejerandele i tyske vindenergiselskaber, og målet for rekonstruktionen er at sikre værdien af disse. Dette forventes mest hensigtsmæssigt at kunne gøres ved et frasalg af datterselskabet. Således forventes koncernens virksomhed ikke at blive videreført i det nuværende holdingselskab, og efter frasalg af virksomheden er det forventningen, at Green Wind Energy A/S tages under konkursbehandling.

København, den 31/5-2011

Green Wind Energy A/S

For yderligere oplysninger kontakt direktør John Hansen, tlf. 40 50 26 00

Green Wind Energy cirkulreskrivelse 2.pdf Green Wind Energy rekonstruktionsplan.pdf