NunaMinerals gennemgører fuldtegnet rettet emission

Nuuk, Grønland, 2011-06-20 18:52 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- NUNAMINERALS GENNEMFØRER FULDTEGNET RETTET EMISSION

Denne meddelelse må ikke frigives, offentliggøres eller distribueres i USA, Canada, Australien eller Japan

Vi henviser til vores selskabsmeddelelse nr. 8/2011 af 17. juni 2011.

NunaMinerals har i dag gennemført en fuldtegnet rettet emission, hvor der er tegnet 117.313 stk. nye aktier à nominelt 100 DKK (’Nye Aktier’) til kurs 166 DKK pr. aktie. NunaMinerals tilføres hermed et bruttoprovenu på 19,5 mio. DKK.

De rettigheder, der relaterer sig til de Nye Aktier, herunder stemmerettigheder og ret til udbytte, indtræder fra tidspunktet for kapitalforhøjelsens registrering hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. De Nye Aktier giver ret til fuldt udbytte for regnskabsåret 2011.

Efter gennemførelse af kapitalforhøjelsen på nominelt 11.731.300 DKK vil NunaMinerals’ aktiekapital udgøre nominelt 129.161.900 DKK fordelt på 1.291.619 aktier à nominelt 100 DKK.

Afregning og betaling for de Nye Aktier forventes at finde sted den 24. juni 2011.

De Nye Aktier forventes optaget til notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S den 29. juni 2011 under ISIN-koden for de eksisterende aktier (DK0016190986) efter registreringen af aktiekapitalforhøjelsen i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og sammenlægningen af den nye midlertidige ISIN kode DK0060337681 med den eksisterende ISIN-kode i VP Securities. Den midlertidige ISIN-kode vil ikke blive optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S, idet den alene vil blive registreret i VP Securities til brug for tegning af de Nye Aktier.

YDERLIGERE OPLYSNINGER:

Anton Christoffersen, bestyrelsesformand, telefon: +299 32 52 10, mobil: +299 55 52 10

Ole Christiansen, adm. direktør, telefon: +299 36 20 01, mobil: +299 55 18 57

OM NUNAMINERALS

NunaMinerals A/S er Grønlands førende selskab inden for efterforskning efter ædel-, basis- og strategiske metaller. Selskabet er med sin forankring i Grønland velpositioneret til at udnytte mineralpotentialet i et af de sidste uudforskede områder i verden. Den grønlandske undergrund rummer mange ligheder med geologien i store minelande som Canada, Sydafrika og Australien, hvor der findes betydelige mineralforekomster af bl.a. guld, platin, nikkel og kobber.

Indgåelse af partnerskaber, som kan tilføre yderligere teknisk og økonomisk kompetence i udviklingen af selskabets efterforskningsprojekter, er et central element i NunaMinerals’ forretningsmodel. NunaMinerals påbegyndte sine aktiviteter i 1999 og har hovedkontor i Nuuk, Grønland. Selskabet er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen A/S under symbolet ”NUNA”. For yderligere information besøg vores hjemmeside www.nunaminerals.com.

Denne meddelelse rummer fremadrettede udsagn om NunaMinerals’ fremtidige økonomiske udvikling og resultater og andre udsagn, som ikke er historiske kendsgerninger, og som kan vise sig ikke at være korrekte. Meddelelsen udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe nogen af de udbudte aktier i noget retsområde eller over for nogen person, hvor eller i relation til hvem det er ulovligt at fremsætte et sådant tilbud. Meddelelsen må ikke frigives, offentliggøres eller distribueres i USA, Canada, Australien eller Japan. Potentielle investorer bør i øvrigt søge professionel investeringsrådgivning og undersøge de relevante risici og juridiske forhold, herunder skatteforhold, der måtte være relevante i forbindelse med erhvervelse af aktierne.