Doro PhoneEasy® 615 lanseras av Sonera i Finland

Lund, 2011-06-29 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro® fortsätter att utöka sin internationella närvaro genom ett försäljningsavtal med Sonera, TeliaSoneras finska del. Mobiloperatören har valt Doros nya modell, Doro PhoneEasy© 615, för att stärka sitt erbjudande av lättanvända mobiltelefoner som riktar sig till seniora användare. Den nya modellen har såväl kamera- som sms/multimedia-funktion utvecklad för oerfarna användare.

“Vi är mycket glada över att vår första 3G-modell, ett resultat av våra innovativa lösningar för vår målgrupp, har valts av Sonera i Finland. Såväl landet som operatören är inriktade på 3G just nu”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.

Doro PhoneEasy® 615 kommer att finnas tillgänglig, med eller utan abonnemang, i Sonera-butiker och andra kanaler i början av juli 2011.

För mer information vänligen kontakta:
VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,
eller Vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 juni 2011, kl 09.00 CET.

Om TeliaSonera
TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. Internationell styrka och lokal förankring är kombinationen som gör oss unika och som skapar en kundupplevelse i världsklass – hela vägen från Norden till Nepal. Det är denna kombination som alstrat banbrytande innovationer som 4G, världens snabbaste fibernätverk och möjliggjort introduktionen av 3G på Mount Everest.
Vi erbjuder våra tjänster i Norden och Baltikum, på tillväxtmarknader i Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. TeliaSonera har över 26 000 medarbetare världen över och hade intäkter på 106 582 000 SEK år 2010. Vi är noterade på NASDAQ OMX Stockholm och NASDAQ OMX Helsingfors.

Om Doro
Doro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller besök oss gärna på facebook.com/DoroSverige.