Kaupankäyntitilasto heinäkuu 2011

NASDAQ OMX Nordicin osakevaihto kasvoi 10 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna

Helsingissä 1. elokuuta 2011 – NASDAQ OMX julkaisee tänään kuukausittaisen koko Pohjoismaita ja Baltian maita koskevan kaupankäyntiraporttinsa. Alla yhteenveto tärkeimmistä huomioista heinäkuulta 2011:

• NASDAQ OMX Nordicin osakevaihto kasvoi kymmenellä prosentilla ja keskimääräinen päivävaihto oli 2,2 miljardia euroa (heinäkuu 2010: 2,0 miljardia euroa). Päivävaihto laski 18,5 prosenttia kesäkuuhun 2011 verrattuna.
  • Markkinaosuus NASDAQ OMX:n listayhtiöiden pörssikaupasta laski 71,4 prosenttiin (kesäkuu 2011: 73,9 %). NASDAQ OMX:n pohjoismaisista osakkeista 25,2 prosentilla käytiin kauppaa ulkomaisilla markkinapaikoilla1.
  • Johdannaiskauppa väheni 6,2 prosenttia ja keskimääräisen päivävaihto oli 427 406 sopimusta (heinäkuu 2010: 455 749 sopimusta).
  • Ericsson oli vaihdetuin osake heinäkuussa 2011. Toiseksi vaihdetuin osake oli Nokia.
  • SEB oli aktiivisin osakevälittäjä heinäkuussa 2011 Morgan Stanleyn ollessa toiseksi aktiivisin.

Lisätietoa kuukausiraportissa: http://nordic.nasdaqomxtrader.com/newsstatistics/

(valitse: Monthly Statistics, Filter: Monthly Statistics)

1) Lähde: Thompson Reuters ja NASDAQ OMX. Sisältää seuraavat markkinapaikat: Chi-X, Bats, Turquoise, EuronextArca, Xetra ja Burgundy.

- # -

NASDAQ OMX

NASDAQ OMX Group, Inc. on maailman suurin pörssitoimintaa harjoittava yhtiö. Se tarjoaa kaupankäynti-, pörssiteknologia- ja listauspalveluja kuudella mantereella, ja sen listoilla on yli 3 500 yhtiötä. NASDAQ OMX tarjoaa yrityksille ympäri maailmaa monipuolisia pääoman hankintamahdollisuuksia, mukaan lukien sen Yhdysvaltain listautumismarkkinat, NASDAQ OMX Nordic, NASDAQ OMX Baltic, NASDAQ OMX First North ja U.S. 144A –sektori. NASDAQ OMX:ssä käydään kauppaa monilla eri pääomaluokilla kuten osakkeilla, johdannaisilla, velkainstrumenteilla, hyödykkeillä, strukturoiduilla tuotteilla ja ETF:illä. NASDAQ OMX:n teknologia tukee yli 70 pörssin, selvitysorganisaation ja arvopaperikeskuksen toimintaa yli 50 maassa. NASDAQ OMX Nordic ja NASDAQ OMX Baltic eivät ole juridisia yksikköjä, vaan termi kuvaa NASDAQ OMX –konsernin yhteistä tarjontaa Helsingissä, Kööpenhaminassa, Tukholmassa, Islannissa, Riiassa ja Vilnassa. Lisätietoa NASDAQ OMX:stä löytyy osoitteesta http://www.nasdaqomx.com. NASDAQ OMX:ä voi seurata myös Facebookissa (http://www.facebook.com/nasdaqomx) ja Twitterissä (http://www.twitter.com/nasdaqomx).

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
The matters described herein contain forward-looking statements that are made under the Safe Harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements include, but are not limited to, statements about NASDAQ OMX's products and offerings. We caution that these statements are not guarantees of future performance. Actual results may differ materially from those expressed or implied in the forward-looking statements. Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond NASDAQ OMX's control. These factors include, but are not limited to factors detailed in NASDAQ OMX's annual report on Form 10-K, and periodic reports filed with the U.S. Securities and Exchange Commission. We undertake no obligation to release any revisions to any forward-looking statements.

- # -

Lisätietoja: