PETRI LAKKA NIMITETTY RAUTE-KONSERNIN JOHTORYHMÄN JÄSENEKSI

Nastola, 2011-09-26 12:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 26.9.2011 klo 13.15

PETRI LAKKA NIMITETTY RAUTE-KONSERNIN JOHTORYHMÄN JÄSENEKSI

Tekniikan lisensiaatti Petri Lakka (46) on nimitetty Raute-konsernin johtoryhmän jäseneksi 26.9.2011 alkaen. Petri Lakka on tullut Raute Oyj:n palvelukseen 12.9.2011 ja toimii liiketominnan kehitysjohtajana (Group Vice President, Business development). Hän on aikaisemmin toiminut mm. 2008-2011 Ramboll Finland Oy:ssä Teollisuus ja energia -toimialan toimialajohtajana sekä 1996-2008 Metso Paper Oy:ssä huoltoliiketoiminnan johtotehtävissä Suomessa ja USA:ssa.

Raute-konsernin johtoryhmän muodostavat 26.9.2011 alkaen toimitusjohtaja Tapani Kiiski (puheenjohtaja), talousjohtaja Arja Hakala, teknologiapalveluista vastaava johtaja Timo Kangas, liiketoiminnan kehitysjohtaja Petri Lakka, teknologiasta ja operaatioista vastaava johtaja Petri Strengell sekä Pohjois-Amerikan liiketoiminnasta vastaava johtaja Bruce Alexander.

RAUTE OYJ
Tapani Kiiski

LISÄTIETOJA:
Toimitusjohtaja Tapani Kiiski, Raute Oyj, puh. 03 829 3560, matkapuhelin 0400 814 148
Liiketoiminnan kehitysjohtaja Petri Lakka, Raute Oyj, matkapuhelin 040 521 1087

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

RAUTE LYHYESTI:
Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri ja LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki). Teknologiatarjonta kattaa koko tuotantoprosessin koneet ja laitteet. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut vikakorjauksista ja varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Kajaanissa. Rauten liikevaihto vuonna 2010 oli 62,9 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2010 lopussa oli 495.

Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.