Lemminkäiselle mittavat korjausurakat Porvoossa

LEMMINKÄINEN OYJ                            LEHDISTÖTIEDOTE 28.10.2011 klo 10.00

LEMMINKÄISELLE MITTAVAT KORJAUSURAKAT PORVOOSSA

Lemminkäinen korjaa kolme taloyhtiötä eli yhteensä 15 asuinkerrostaloa Porvoon Ala-Näsin alueella. Linja- ja hissisaneerausurakan kokonaisarvo on 20 miljoonaa euroa (alv 0 %). Koko kohteessa on yhteensä 640 asuntoa.

Taloyhtiöihin tulevat uudet hissit rakennetaan Lemminkäisen kehittämän hissiratkaisun mukaisesti. Uudet hissikuilut rakennetaan porraskäytävien eteen talon rungon ulkopuolelle. Lemminkäisen kehittämä malli hissin sovittamisesta rakennukseen on saanut hyödyllisyysmallisuojan.

-Porvoon hankkeessa on erityisen hienoa, että korjattaviin taloihin rakennetaan uusia hissejä. Hissit lisäävät asuinviihtyvyyttä merkittävästi ja nostavat myös asuntojen arvoa. Valtio tukee uusien hissien rakentamista maksamalla puolet kustannuksista hissiavustuksena, jota asunto-osakeyhtiöt voisivat hyödyntää laajemmin, sanoo johtaja Kalevi Stenman Lemminkäiseltä.

Asunto Oy Porvoonportin yhdeksään kerrostaloon tehdään 388 asuinhuoneiston linjasaneeraus projektinjohtourakkana. Lisäksi uusitaan taloyhtiön salaojat sekä pintavesiviemärit. Asunto Oy Porvoonporttiin, Asunto Oy Näsinsiltaan ja Asunto Oy Näsinkumpuun uusitaan yhteensä 12 hissiä vanhoihin kuiluihin ja rakennetaan yhteensä 35 uutta hissiä hissikuiluineen ja porrassyöksyineen.

Saneerattavat talot on rakennettu vuosina 1967-1975. Hankkeen rakennuttajakonsulttina on Talokeskus Oy. Saneeraushanke käynnistyy suunnitelmien mukaan keväällä 2012 ja se valmistuu keväällä 2015.

LEMMINKÄINEN OYJ

LISÄTIETOJA:

Johtaja Kalevi Stenman
Lemminkäinen Talo Oy
Puh. 02071 53264
kalevi.stenman@lemminkainen.fi

JAKELU.

www.lemminkainen.fi

Lemminkäinen-konserni toimii rakentamisen kaikilla osa-alueilla. Konsernin toimialat ovat talonrakentaminen, infrarakentaminen ja talotekniikka. Vuoden 2012 alusta neljäs toimiala on kansainväliset toiminnot. Liikevaihto vuonna 2010 oli noin 2,0 miljardia euroa, josta kansainvälisen liiketoiminnan osuus oli noin neljännes. Konsernin palveluksessa työskentelee keskimäärin 8 000 henkilöä. Lemminkäinen Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.lemminkainen.fi