Nye priser på realkreditlån til privatkunder

Som oplyst i selskabsmeddelelse af 21. juni 2011, hæver Totalkredit og Nykredit 1. april 2012 priserne på realkreditlån til privatkunder. Samtidig ændres prisstrukturen, så priserne fremadrettet afspejler de omkostninger og risici, der er knyttet til de forskellige låntyper.

For eksisterende lån til privatkunder i Totalkredit forhøjes bidragssatsen med 0,05 procentpoint på lån med fast rente og afdrag. På alle andre lån forhøjes bidragssatsen med 0,10 procentpoint. Nykredit ønsker at forhøje bidragssatserne på tilsvarende vis, hvilket dog forudsætter konkurrencemyndighedernes godkendelse.

Derudover ændres prisstrukturen for nye lån i Totalkredit den 1. april 2012. I forhold til de nuværende priser bliver bidraget på fastforrentede lån med afdrag i belåningsintervallet 0-80% forhøjet med 0,1125 procentpoint. Bidraget for variabelt forrentede lån tillægges yderligere 0,05 procentpoint, og bidraget for lån med afdragsfrihed tillægges ligeledes 0,05 procentpoint.

Fra 1. april 2012 planlægger Nykredit som meddelt i juni at yde realkreditlån til private via datterselskabet Totalkredit, ligesom de pengeinstitutter, der i dag er tilknyttet Totalkredit.

Nye satser for ejerboliger

Belånings-interval Satser fra 1. april 2012
  Fastforrentede lån med afdrag Variabelt forrentede lån med afdrag
Fastforrentede uden afdrag
Variabelt forrentede lån uden afdrag
0-40% 0,35 0,40 0,45
40-60% 0,75 0,80 0,85
60-80% 1,00 1,05 1,10
0-80% 0,6125 0,6625 0,7125

– Målet er at sikre en tilstrækkelig robust indtjening i en tid præget af skærpede kapitalkrav og væsentlig øgede kapitalomkostninger. Derved fastholder vi Nykredit koncernens langsigtede udlånsevne og solide rating, så vi også fremover kan servicere de 1,1 mio. kunder i Nykredit koncernen, siger koncerndirektør Kim Duus.

Læs mere på nykredit.dk og på totalkredit.dk om den nye prisstruktur.

Spørgsmål kan rettes til koncerndirektør Kim Duus eller kommunikationsdirektør Nels Petersen, telefon 44 55 14 70 / 20 22 22 72.