Danventures A/S har købt 20 % af Wohnen am See GmbH.

First North meddelelse nr. 66 – 4. januar 2012

Det skal herved meddeles, at Danventures A/S har købt af 20 % af projektet/selskabet Wohnen am See GmbH.

Sælger, gsp - Gesellschaft für Städtebau- und Projektentwicklung mbH: http://www.gsp-staedtebau.de blev grundlagt 1992 og er i dag et af de ledende byggeudviklingsfirmaer i Berlin.

Wohnen am See GmbH er et byggeudviklingsprojekt, beliggende ca. 10 min kørsel fra Berlins kommende storlufthavn, Berlin Brandenburg "Willy Brandt". Byggeplanen, der omfatter mere end 400 boliger, er nænsomt indpasset til de omkringliggende bebyggelser, og tilgodeser alle moderne krav til et attraktivt boligområde ved at tilbyde en bred vifte af boliger til forskellige generationer og livsstilsformer. Herudover er der omfattende servicefaciliteter og indkøbsmuligheder i området. http://www.wohnenamsee.org

Købesummen er betalt til sælger.

Erhvervelsen er særdeles attraktiv for Danventures A/S, idet det løbende salg af aktiverne i Wohnen am See GmbH vil bidrage med en fortjeneste til Danventures A/S på ca. 10 mio. kroner over den kommende 5 – års periode. Såfremt selskabet selv påtager sig nogle af byggeopgaverne kan der med den større risiko forventes en højere avance.

Købet af de 20 % af aktierne i Wohnen am See GmbH er dermed en realisation af et vigtigt element i den hidtidige strategi om at identificere attraktive investerings- og udviklingsmuligheder inden for byggesektoren i Skandinavien og Tyskland.

Aktiebesiddelser pr. 4. januar 2012:

Henrik Holten Hansen, der er direktør i selskabet, ejer nominelt 5.000.001 kr. aktier i selskabet. Hougaard Invest ApS ejer nu 3.094.271 stk. aktier i selskabet.

Bestyrelsesformand Niels Adler-Nissen ejer nominelt 50.000 kr. aktier i selskabet, og bestyrelsesmedlem Jacob Thierry-Carstensen ejer nominelt 25.000 kr. aktier i selskabet.

Certified Adviser - Beierholm, Statsautoriseret Revisionsaktieselskab – ejer ingen aktier i selskabet. Selskabet ejer ikke egne aktier.

For yderligere information kontakt venligst

Direktør Henrik Holten Hansen:

Danventures A/S, Frederiksdalsvej 138, 2850 Virum

Mobil: 28 93 28 71, E-mail: holten@danventures.dk

Certified Adviser:

Beierholm, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, Gribskovvej 2,2100 København Ø

T: 39 16 76 00, E: bjj@beierholm.dk.