Valg af bestyrelsesmedlemmer

På Spar Nord Bank A/S’ ordinære generalforsamling 18. april 2012 skal der vælges fire medlemmer til Bankens bestyrelse.

Blandt de nuværende bestyrelsesmedlemmer har Torben Fristrup og Carsten Normann meddelt, at de genopstiller, medens Niels Kristian Kirketerp har meddelt, at han ikke genopstiller. Endelig er Per Søndergaard Pedersen, som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 12/2011, udtrådt af bestyrelsen i december 2011.

Bestyrelsen har nu afsluttet sin søgningsproces efter nye bestyrelsesmedlemmer og kan meddele, at adm. direktør Laila Mortensen, København, og adm. direktør Kaj Christiansen, Frederikshavn, indstilles til valg til bestyrelsen på den ordinære generalforsamling 18. april 2012.

Laila Mortensen er adm. direktør for Industriens Pension og har derudover erfaring fra en række andre ledelseshverv i den finansielle sektor. Laila Mortensen kommer med særlige kompetencer inden for finansiel virksomhed, risikostyring mv.

Kaj Christiansen er uddannet statsautoriseret revisor og adm. direktør for FME, Frederikshavn Maritime Erhvervspark A/S. Før dette var Kaj Christiansen finans- og økonomidirektør hos Danyard A/S. Kaj Christiansen har således en stærk ledelsesmæssig erfaring og har desuden særlige kompetencer inden for ejendomme.

Derudover indstiller bestyrelsen Torben Fristrup og Carsten Normann til genvalg.

Spar Nord Bank A/S

Ole Madsen