Andersen & Martini A/S vil etablere et nyt bilhus til erstatning for det nuværende i Lyngby og har derfor indledt salgsproces vedrørende den bestående ejendom.

Greve, 2012-02-27 15:15 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Nasdaq OMX Copenhagen A/S                                                            Meddelelse        nr. 2 /2012

Nikolaj Plads 6                                                                                                          Fondskode DK 0010283597

1067 København K                                                                                    CVR nummer       15313714

Den 27. februar 2012

Andersen & Martini ønsker at udskifte det efterhånden utidssvarende anlæg i Lyngby med et nyt og moderne i nærheden.

Derfor har Andersen & Martini A/S i dag indgået en betinget aftale med udviklings- og entreprenørselskabet KPC København A/S, der giver KPC København A/S ret til at købe Andersen & Martini A/S’ ejendom på Lyngby Hovedgade på forud fastsatte vilkår.

Der er flere forudsætninger for aftalen - herunder, at Andersen & Martini A/S kan finde en tilfredsstillende genplacering i nærheden samt, at der vedtages en ny lokalplan, der giver mulighed for at gennemføre det af KPC København A/S’ påtænkte projekt på ejendommen. Køberetten bortfalder, hvis disse betingelser ikke opfyldes inden for de forudsatte tidsfrister.

Såfremt KPC København A/S udnytter køberetten, overdrager Andersen & Martini A/S ejendommen til KPC København A/S på vilkår, der er sædvanlige for denne type ejendom. Købesummen er fastsat til ikke under 100 mio. kr. På nuværende tidspunkt estimeres provenuet fra salget at være i størrelsesordenen kr. 90 mio. før skat. En del af provenuet fra salget skal anvendes til at etablere et nyt bilhus i nærheden.

Andersen & Martini A/S forventer, at et eventuelt salg tidligst kan gennemføres inden for 2-3 år.

Aftalen påvirker ikke forventningerne for regnskabsåret 2011 eller 2012. Selskabet offentliggør årsrapporten for 2011 den 29. marts 2012.

Direktør Peter Hansen udtaler:

”Efter 40 år i Lyngby er det tid at etablere et nyt bilhus til at servicere Andersen & Martinis kunder nord for København.

Som led i sin strategi investerede Andersen & Martini i juni 2011 i et nyt moderne anlæg i Greve for at servicere flådekunder og optimere en række servicefunktioner. Det frigav ressourcer til at styrke servicekvaliteten i de syv øvrige bilhuse. Et nyt bilhus nord for København vil fremtidssikre denne position.

Det nuværende anlæg på Lyngby Hovedgade er blevet utidssvarende. Det må vi erkende”, siger adm. direktør Peter Hansen og tilføjer:

”Vi har nu startet en proces, hvor vi vil finde en lokalitet til et moderne bilhus med salgsudstilling og værksted, hvor alting er indrettet på at yde den optimale service til kunderne, er en velfungerende arbejdsplads for medarbejderne og dermed bidrager til, at Andersen & Martini også i fremtiden er konkurrencedygtig på bilmarkedet.

Det er vigtigt af hensyn til vores mange kunder i området nord for København, at vi finder en velegnet adresse i nærheden af den nuværende”, slutter Peter Hansen.

Andersen & Martini A/S

Peter Hansen