ORDINÆR GENERALFORSAMLING I PANDORA A/S DEN 20. MARTS 2012 – KANDIDATER TIL BESTYRELSEN

Nr. 58
SELSKABSMEDDELELSE
16. marts 2012

I indkaldelsen af den 27. februar 2012 til den ordinære generalforsamling i PANDORA A/S, der afholdes den 20. marts 2012, blev det oplyst, hvilke kandidater der på det pågældende tidspunkt havde meddelt, at de opstillede til valg til Bestyrelsen. Det blev endvidere oplyst, at der i perioden fra offentliggørelse af generalforsamlingsindkaldelsen og frem til datoen for afholdelse af den ordinære generalforsamling kunne blive fremsat yderligere forslag til kandidater til Bestyrelsen fra Bestyrelsens side.

Efter indkaldelsen til den ordinære generalforsamling blev sendt ud, har Bestyrelsen besluttet at foreslå valg af yderligere to bestyrelsesmedlemmer. Derudover har Bestyrelsen fået oplyst, at Erik Danquard Jensen har besluttet at udtræde af Bestyrelsen med virkning fra datoen for den ordinære generalforsamling. Bestyrelsen foreslår således følgende kandidater til valg til Bestyrelsen på den ordinære generalforsamling:

Nuværende bestyrelsesmedlemmer

Allan Leslie Leighton
          Marcello Vittorio Bottoli
          Andrea Dawn Alvey
          Torben Ballegaard Sørensen
          Povl Christian Lütken Frigast
          Nikolaj Vejlsgaard

samt to nye kandidater

Anders Boyer-Søgaard
          Ronica Wang

En nærmere beskrivelse af kandidaterne og oplysning om disses ledelseshverv er tilgængelige på Selskabets hjemmeside www.pandoragroup.com under "Annual General Meeting".

OM PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 65 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.500 forhandlere, herunder mere end 670 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 5.300 medarbejdere, hvoraf 3.600 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2011 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 893 mio.). For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com.

For yderligere spørgsmål kontakt venligst:

INVESTOR RELATIONS
Morten Eismark, VP Group Investor Relations