Årsrapport for 2011/2012

Harboes Bryggeri A/S

Skælskør, 2012-06-26 15:25 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Fortsat international ekspansion

”Forretningen udviklede sig positivt i 2011/12, hvor vi afsatte stigende volumener og skabte vækst i omsætningen, selvom vi blev påvirket negativt af en meget kold højsæson sidste sommer. Udviklingen skyldes et fortsat godt samarbejde med vore store kunder på de vigtige nordeuropæiske markeder, hvor vi har fastholdt vores solide markedsposition. Samtidig ser vi, at de internationale markeder uden for Europa i stigende grad bidrager til væksten.

Mere en 70 % af den samlede omsætning ligger således udenfor Danmark, ligesom mere end 75 % af afsætning nu ligger udenfor Danmark.

Vi ser et attraktivt potentiale i en fortsat geografisk ekspansion og vil også i det kommende år udbygge salgsaktiviteterne på de attraktive vækstmarkeder i Asien, Afrika og Mellemøsten. Det gælder både markedsføringen af vores drikkevareprodukter, som vi markedsfører under egne varemærker, og de nye produkter inden for maltekstrakt, som vi ser en stigende interesse for.

Vores indtjening er i år presset af markant stigende råvarepriser, ligesom de strategiske investeringer i den fortsatte ekspansion af vores aktiviteter påvirker resultaterne i 2011/12. Vi forventer imidlertid, at disse investeringer vil blive væsentlige bidrag til en stabil og langsigtet værdiskabelse og yderligere konsolidere Harboes position som en attraktiv international virksomhed,” siger adm. direktør Bernd Griese.