Auriga på ny fælles hjemmeside med Cheminova

Auriga Industries A/S, Harboøre, Danmark, 2012-06-27 14:51 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Investornyhed nr. 1/2012

27. juni 2012

Bæredygtighed og social ansvarlighed, produkter og innovation, job og karriere samt investor-nyheder er i fokus på en ny fælles hjemmeside for Auriga og Cheminova

En ny, fælles hjemmeside er lanceret i går og fortæller, hvad vi står for og hvad vi tilbyder som arbejdsplads og aktieinvestering. Hjemmesiden afspejler koncernen som en global leverandør af produkter til plantebeskyttelse og sætter fokus på vigtige områder ud fra brugerens synsvinkel.

Indholdet er på dansk og engelsk. Der er link til datterselskabernes hjemmesider globalt, hvor færdigprodukter og deres anvendelse er beskrevet. Den 1. maj søsatte Cheminovas salgsenhed for de nordiske og baltiske lande en ny hjemmeside målrettet forhandlere og kunder på det danske marked.

Investor-nyheder i nye omgivelser
Som noget nyt er investor-nyheder fra Auriga integreret i den nye fælles hjemmeside med Cheminova, der er 100% ejet af Auriga og hovedaktiviteten i koncernen.

På trods af navneforskellen har vi valgt at kombinere Auriga og Cheminova på den nye hjemmeside - Det er virkeligheden og også sådan, vi bliver opfattet i det omgivende samfund”, lyder det fra administrerende direktør Kurt Pedersen Kaalund.

På hjemmesiden er det muligt at komme i kontakt med forskellige funktioner i Cheminova eller læse spørgsmål og svar på problemstillinger, som f.eks. aktionærer har oplevet.

Det har været vigtigt, at den nye hjemmesides grafiske design er moderne, enkelt og visuelt orienteret”, fortæller Lars-Erik Kruse Pedersen, der er Kommunikationsdirektør hos Cheminova.

Vi er en moderne virksomhed, der udvikler, fremstiller og markedsfører produkter, der er væsentlige for verdens fødevareproduktion. På hjemmesiden fortæller vi, hvordan vi driver vores virksomhed under hensyn til miljø og bæredygtighed. Desuden er det vigtigt for os at fortælle om Cheminova som arbejdsplads med mange forskellige jobs", fortsætter Lars-Erik Kruse Pedersen. ”Vi er meget glade for den nye hjemmeside, der fremover skal spille en væsentlig rolle i vores kommunikation med omverdenen”, slutter han.

Klik ind og se den nye hjemmeside
Aurigas hidtidige hjemmeside-adresse www.auriga.dk vil fortsat tage dig direkte ind på investor-nyhederne.

Læs om social ansvarlighed, nye produkter og innovation, job i Cheminova og øvrige generelle informationer på www.cheminova.com.

YDERLIGERE INFORMATION

Lars-Erik Kruse Pedersen, Underdirektør, Kommunikation
lars-erik.pedersen@cheminova.com

Lene Faurskov, IR Manager / PA to CEO
lf@auriga.dk

Fakta om Auriga

Auriga Industries A/S er det børsnoterede moderselskab til Cheminova A/S, som er det 100% ejede drifts­selskab med hovedkontor i Danmark. Cheminova udvikler, producerer og markedsfører produkter til kemisk plante­beskyttelse. Alle aktiviteter sker under hensyn til miljøet og stigende krav til bæredygtighed. Produkterne sælges i mere end 100 lande, og eksport­andelen er ca. 99%. Koncernen havde i 2011 en omsætning på ca. DKK 5,7 mia. og beskæftiger godt 2.100 medarbejdere i en global organisation med datterselskaber i 23 lande.